Csongor
0 °C
9 °C

Celebekre bízza az őszt a TV2

2013.08.28. 16:00 Módosítva: 2013.08.28. 18:09
A TV2 idénynyitó sajtótájékoztatója olyan hurráoptimista hangulatban kezdődött, mintha nem arról a tévéről lenne szó, amitől éppen tegnap távozott a programigazgató. Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vannak elégedve – nagyjából így lehetne összefoglalni Simon Zsolt vezérigazgató évértékelőjét, amit a TV2 új programigazgatójának székfoglalója és az új őszi műsorok beharangozója követett. A TV2 terve egyszerű, mint a sárga bögre: celebekbe fullasztja a tévénézőket, ráadásul a digitális átállásnak köszönhetően immáron pénzért.

Simon Zsolt nagyon szereti használni az invesztálni szót, tíz perces összefoglalójában ötször is elhangzott, sőt, az invesztíciót is sikerült becsempésznie a mondandójába, amiért külön gratulálunk. A vezérigazgató számokkal és az ilyenkor megszokott és elvárható marketingszöveggel igyekezett az újságírókkal elhitetni, hogy a TV2-nél minden rendben van, sőt. A borzasztó nevű Hellobaby bárban rendezett sajtóesemény helyszínét – ki tudja, miért – szadomazó pincehelyiségnek rendezték be, a kollégák arcán játszó zöldes és vöröses fények néha kifejezetten ijesztően hatottak.

Minden nagyon szép

Miközben a tömött sorokban álldogáló újságírók a vendégváró falatkákat zabálták két pofára, Simon Zsolt elmondta, hogy a TV2 portfóliója (figyelem, csak egyszer írjuk le: TV2, Super TV2, Pro4, Fem3) nagyszerűen teljesít, az újrapozicionálásnak köszönhetően pedig sikerült jelentős eredményeket elérni. Namármost, én élő emberrel nem találkoztam tévés szakembereken kívül, aki pontosan tudja, mit takar ez, mármint a pozicionálás újrázása. Azt sem teljesen értem, hogy ha a nézettségi eredmények olyan jók voltak, mint ahogy a vezér azokat a sajtó elé tárta helyes kis grafikonokon, akkor miért váltak meg Kiss Pétertől, aki ezeket a nagyszerű eredményeket hozta?

SCS 3503

A cég kábelcsatornáinak eredménye valóban figyelemre méltó, különösen a Super TV2-é, ami, mint megtudtuk, a tavaly novemberi indulás óta sokkal több háztartásban fogható, mint akkor. A jelenlegi kábeles portfólió nézettségét azért sem érdemes összevetni a tavalyival, mert abban még nem szerepelt a Super TV2. Simon Zsolt azt is felidézte, mit ígért tavaly ilyenkor, családbarátabb tévét és hosszú távú befektetést, ami majd megtérül, és tessék: meg is valósult minden.

Elégedettek a tulajdonosok, akik már nem is akarják eladni a TV2-t. Erről Simon Zsolt azt is elmondta, hogy mivel az anyacég Pro7Sat1-et sem árulják már aktívan (tőzsdei kivezetés, tette hozzá kicsit összekacsintósan), így a TV2-t sem akarják eladni. Információnk szerint a tévét a svéd MTG-csoport nagyon szívesen megvenné, hogy a Viasat mellé legyen neki szabadon fogható kereskedelmi tévéje is.

Minden nagyon jó

A digitális átállás is szóba került, a TV2 nagyon jól járt vele, mondta Simon Zsolt, miközben az asztalon az utolsó sajtos bizbaszt vadásztam le, és nagyon jól fog továbbra is, mert a tartalomért hamarosan már pénzt is kérnek. Nem tőlünk, nyugi, illetve nem közvetlenül, hanem a szolgáltatóktól. Azaz ha a UPC vagy a T-Home a TV2-t a csomagjaiban akarja látni a jövőben, akkor fizetniük kell – ez pedig azt jelenti, hogy kisebb, alacsonyabb nézettségű kábelcsatornák kerülhetnek ki a csomagokból. A digitális műsorszórásra való átállás a TV2 szerint zökkenőmentes volt, az őket leginkább érintő, vidéki lakosság szépen megvásárolta a set-top boxokat, és nézik az adást lelkesen.

A vezérigazgatói beszéd végén a jövőbe is belepillantottunk, még családbarátabb, még inkább a közízlést formáló műsorokat gyártanak majd, ezekre az eddigi befektetés háromszorosát szánják. Ebből a rettentő összegből nagyon sok győzikés műsort és Kaszát lehet forgatni, rettentem meg egy pillanatra, de kiderült, hogy a saját, hazai gyártás nemcsak a tévére vonatkozik, hanem a magyar filmiparra is, amibe a TV2 a szokásosnál is több pénzt tol majd, a kész alkotásokat pedig a mozik után a tévé is bemutatja majd. Simon Zsolt példaként a hamarosan forgó Swing című fimet hozta fel, amelyben Törőcsik Mari, Csákányi Eszter, Ónodi Eszter és a női ruhába öltözött Kulka János is szerepelni fog.

Simon Zsoltot a csatorna új programigazgatója, a magyarul csak pár szót beszélő, kissé lámpalázasnak tűnő Ralf Bartoleit követte. Mivel csak egy napja ül Kiss Péter bőrfoteljében, így igazán mélyen a lényegi kérdésekbe nem tudott és nem is akart belemenni. Kiemelte, hogy a hatkor kezdődő, egyórás Tények maradnak őszre is, hiszen a nézettsége jó a műsornak, és dupla részekkel tér vissza a Jóban Rosszban is. A csatornapromót elnézve a már korábban bejelentett A Búra alatt című Stephen King-thrillersorozat mellett az amerikai Suits tűnt az egyetlen sorozatos újdonságnak, de nem is ezért mentünk el a sajtótájékoztatóra, hanem a saját gyártású műsorok miatt.

Győző, Győző mindenütt

Ezekből lesz bőven. A Kasza! című talkshow és a Pimasz úr ottalszik (sic!) című dokureality már látható a Super TV2 adásán – előbbit a comment:com kommentelői minden idők legszarabb magyar műsorának tartják, mégis 5,5 százalékosra tornázta fel a Super TV2 nézettségét, legalábbis az első adás erejéig. A Pimasz úr ottalszik Papp Gerő minimálműsora, két kamerával megy el egy celebpárhoz, és eltölt velük egy egész napot. A premier 6,5 százalékos nézettsége azért meglepő, mert a Super TV2 átlagosan 2-3 százalék között teljesít, ezek szerint Korda György alsógatyája továbbra is nagyon érdekli a magyart tévénézőket.

A celebkultusz építésnek egyik hazai élharcosaként a TV2 ősszel úgy megsorozza érzékszerveinket a hazai híresember-piac legjobb portékáival, hogy a fal adja a másikat. A TV2-n a harmadik évaddal folytatódik a Mr. és Mrs. című házaspáros vetélkedő, amiben celebpárok vetélkednek egymással valami tudományosabb összegű fődíjért. A műsorvezető-páros természetesen a jól bevált Liptai Claudia–Till Attila-duó lesz, ki más, a műsorban pedig szerepelni fognak olyan celebek is, akiket a csatorna más műsoraiban is megfuttat: Majka és Dundika lakásába Pimasz úr is beköltözik például, a legutóbb még az RTL Klubon szereplő Győzike-klán pedig egy másik celebműsorban kapott szerepet. A Mr. és Mrs. szeptember 12-én, csütörtökön tér vissza a képernyőre.

MR_AND_MRS_ADASPROMO

Amitől sokat vár a TV2, az a napi rendszerességgel, főműsoridőben jelentkező Édes élet című reality, amit azok a német szakemberek fejlesztettek ki, akiknek az RTL Klub az Éjjel-nappal Budapest című műsort is köszönheti, így papíron joggal várható el a siker. Hogy aztán ebből mi valósul meg, most még nem tudni, mindenesetre a koncepció annyi, hogy a magyar celebvilág mindennapjait hozza közelebb a nézőhöz, azaz ismert emberek valódi arcát láthatjuk benne, már ha érdekel minket az ilyesmi. A szereplők között ott lesz Győzike és családja, Berki Krisztián, Gombos Edina és Szögeczki VV Ági is, de minden héten érkezhet valami új szereplő, szóval nem elképzelhetetlen, hogy a végén Lakatos Márk alsó szomszédja is feltűnik majd benne. A műsor szeptember 16-án indul.

EDES_ELET

Nőknek is, vásárlósat

Miközben ízlelgettük az olyan neveket, mint Cynthia Diktátor, aki Varga Viktor kedvese, és TV2-közeli celebként több műsorban is látható lesz, valamint azt, hogy a TV2 tulajdonképpen újra feltalálta a kereket, és egy ismerős celebekkel megtámogatott, végtelenített Győzike Show-t akar ránk sózni, bejelentették a harmadik és negyedik őszi újdonságot is.

Az egyik egy énekes vetélkedő, amiben közismert énekesek fognak híres slágereket előadni – de nem a sajátjukat. A lényeg, hogy úgy sminkelik és öltöztetik őket, hogy arra az énekesre hasonlítsanak, akitől éppen előadnak. A közönség meg majd szavaz, hogy ki a legjobb, persze sms-ben. A címe Sztárban sztár lesz, és az alapkoncepció kísértetiesen hasonlít a Your Face Sounds Familiar című műsoréra, aminek magyar verzióját az RTL Klub tavasszal tervezi bemutatni. Az első adás október 11-én jelentkezik. A negyedik újdonság egy kvázireality műsor Magánnyomozók címmel, ebben amatőr szereplők játszanak el átlagembereket, akik saját kezükbe veszik az igazságszolgáltatást, legalábbis ha jól értettük.

SHOPPING_KIRALYNOK

Az ősz utolsóként bejelentett saját gyártású műsora egy kifejezetten nőkre szabott reality lesz, a Shopping királynők, amiben a szereplőknek vásárolni kell, ruhát, és ez egy műsor, természetesen celebvendégekkel. A házigazdája Lakatos Márk lesz, akiről a TV2 hagyományainak megfelelően dettó több bőrt húznak le egyszerre, hiszen szerepel a Kasza! című műsorban mint biodíszlet, és hozzá is beköltözik majd Papp Gergő, azon pedig csak a nagyon naiv nézők döbbennének meg, ha az Édes életben is feltűnne, mint Győzike sztájlisztja. Az első adás szeptember 23-én érkezik, és naponta lesz látható a FEM3 műsorán.

Nem esett szó a Voice-ról, nem tudni, hogy a TV2 mit akar a rém drága formátummal, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A helyette futószalagon érkező celebműsorokkal viszont pont akkorát, sőt, sokkal nagyobbat lehet bukni.