Zsuzsanna
-3 °C
3 °C

Leváltották a Kapos TV vezetőjét, hallgat a helyi média

2014.03.12. 13:54
Kirúgták Katona Józsefet, a kaposvári Kapos TV ügyvezető igazgatóját, akit két másik munkatársa is követett. A változásról azonban a helyi és megyei média egy sort sem közölt, a Kapost politikai nyomásgyakorlást és Fideszes erőfitogtatást emleget.

Január elsején leváltották Katona Józsefet a Kapos TV éléről, írja a kapost.hu. Ez a hír talán nem érne ennél a mondatnál sokkal többet, de a portál cikkéből kiderül, hogy szó sincs egyszerű szakmai döntésről. Somogy megyében a Kapos TV a Somogy TV a konkurenciája, egyiket ugye az önkormányzat üzemelteti Szita Károly kaposvári polgármesterrel, a másik mögött Gelencsér Attila fideszes képviselőjelölt és megyei közgyűlés elnöke áll. A kapost.hu szerint kettőjük cicaharca vezetett a Kapos TV vezetőváltásához, majd későbbi személycseréihez.

A pőre tény: január elsejével leváltották Katona Józsefet, a Kapos Tv ügyvezető igazgatóját. „Gyorsan, nyersen”, ahogy a költő mondja, és persze indoklás nélkül. Személyében korántsem kell sajnálni, hiszen hűséges, hiperlojális szolga volt, már nézésével is azt üzente a világnak: bármit megteszek, amit akartok. A városi szolgáltató holding sajtósaként a tejbe is lesz majd mit aprítania – nyilván ezért is hallgat mélyen.

Ezzel viszonylag könnyű megmagyarázni, hogy az ejtett vezérigazgató miért lépett le olyan könnyedén a helyi televíziótól, a váltás okát pedig a két helyi fideszes erőember ellentéténél kell keresni, a kapost.hu szerint.

Megbízható források szerint Gelencsér számos alkalommal szóvá tette, hogy miért nem kapja meg ugyanazt az a napi rendes, mondhatni kötelező nyilvánosságot a Kapos TV-től, mint Szita, aki erre meglehetős keresetlenséggel reagált: „van neked tévéd b.zmeg, szerepeljél ott”

Ezt annyira nem vette jó néven Gelencsér, rohant a nagyfőnökhöz árulkodni, aminek viszonylag hamar meglett az eredménye.

A keresztapai utasításra aztán kénytelen volt Szita eltávolítani Katonát, de nyilván nem engedhette meg magának, hogy a helyébe ne ismét a bizalmasa kerüljön, s így az AZORI-SZIGETEK HŐSÉNEK hirtelen két tévéje is legyen Kaposváron. Így avanzsált a városházi démon, a sajtóreferens, Répás Orsolya igazgatóvá, s az első stábértekezleten megígérte – ezt már a munkatársaktól tudni – hogy természetesen az állása senkinek sincs veszélyben. Ekkor kellett volna gyanút fognia a főszerkesztőnek, Szabó Kingának, és az egyik beosztottnak, Kovács Gábornak, mert két hét múlva repültek. „Az ügyre rálátó forrásaink szerint” a tisztogatás hátterében szimpla erőfitogtatás, amolyan sminkügyi cicaharc állhatott.

A cikkben felteszik a kérdést, hogy az adómilliókból fenntartott helyi tévénél tapasztalt sorozatos személycserékről miért nem tájékoztatott senkit Kaposvár önkormányzata, ahogyan erről elfeledkezett a helyi Somogyi Hírlap is, amelynek pont januártól került fele annyiba az önkormányzattól bérelt székhelye.

Az Átlátszó januárban részletesen foglalkozott azzal, milyen üzleti összefonódások vannak Kaposváron. Szita Károlyról az Index derítette ki, hogy 9 évig Krakus Péter néven jelentett III/II-es ügynökként és a több helyen is említik, hogyan alkalmazkodik a helyi és környékbeli sajtó az önkormányzat érdekeihez.

A kaposvári önkormányzat tulajdonában álló Kapos Holding Közszolgáltató Zrt. gyakorlatilag minden fontos városi céget magába foglal: a helyi buszközlekedést biztosító Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.-t, a városi vagyonkezelőt, a városgazdálkodási céget, a hulladékgazdálkodási céget, az élményfürdőt, a víz- és csatornaműveket, a jégcsarnokot, a nagypiacot, a város melletti Deseda-tónál található kempinget, továbbá a Kapos Tv és Rádió Közhasznú Nonprofit Kft-t, amely a város és a megye egyik legnézettebb televízióját, a Kapos Tv-t működteti.

Somogy megyében és Kaposváron hatalmas múltja van annak, hogyan lehet a helyi média minden szegmensét különböző politikai erőkhöz csatolni, írja az Átlátszó.

Figyelemre méltó a Somogy Megyei Önkormányzat 100 százalékos tulajdonában lévő Somogy Televízió sorsa is. A Somogy Tv-t 2005-ben épp a Szita befolyása alatt álló Kapos TV tájékoztatási monopóliumának megtörésére, az egyoldalú tájékoztatás ellensúlyozására hozták létre: az akkori megyei közgyűlési elnök, a Gyurcsány-kormányban később miniszteri szerepet vállaló Gyenesei István Szita irányában elfogultnak tartotta az összes helyi médiumot. Gyenesei már rég nem megyei elnök, az általa a főszerkesztői székbe ültetett, később sikkasztással vádolt és emiatt menesztett Németh Károlyt pedig az Echo Tv korábbi vezérigazgatója, Kresz László váltotta. Ezzel a váltással elhallgatott a városvezetéssel szemben leginkább kritikus hang is.