Zsófia
16 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

Pletykaáradat a The New York Times főszerkesztőváltása körül

2014.05.16. 00:13

Ellentmondásos hírek jelentek meg arról, hogy miért váltották le a The New York Times első női főszerkesztőjét, Jill Abramsont. A The New York Times Company szerdán váltotta le a lapot két és fél éve vezető Abramsont. Helyét a Pulitzer-díjas Dean Baquet, a szerkesztőség eddigi második embere, a The Los Angeles Times korábbi főszerkesztője vette át. Ő az első afroamerikai újságíró a lap élén, írja az MTI.

A The New Yorker egy Abramsonhoz közelálló személyre hivatkozva az írta, hogy a volt főszerkesztő akkor került vitába a kiadóvállalat vezetésével, amikor megtudta, hogy mind a fizetése, mind a nyugdíjjáruléka kevesebb annál, amennyit elődje, Bill Keller kapott.

Arthur Sulzberger, a lap kiadója és a lapot birtokló cég elnöke viszont azt írta, hogy "egyszerűen nem igaz, hogy Jill javadalmazása jelentősebb alacsonyabb lett volna, mint az elődjeié". Sőt, egy a lap alkalmazottjainak írt levélben kijelentette, hogy Abramson összességében 10 százalékkal többet kapott, mint Keller.

Sulzberger szerint a váltás mögött az áll, hogy aggályai voltak azzal kapcsolatban, ahogyan a menesztett főszerkesztő a szerkesztőséget vezette, amit az éves értékelés alkalmával személyesen is közölt vele. Azt viszont nem árulta el, hogy mik voltak a konkrét kifogásai Abramsonnal szemben. A csütörtöki The New York Times szerint a volt főszerkesztő mind a kiadójával, mind a helyettesével vitában állt.

CNN: a főszerkesztő-helyettesen vesztek össze

A CNN úgy értesült, hogy Abramson főszerkesztő-helyettessé akarta kinevezni Baquet mellé Janine Gibsont, a brit The Guardian című brit lap amerikai részlegének, a Guardian US-nek a vezetőjét. A konfliktusban Sulzberger a szerkesztőség második embere mellé állt, és Gibson végül nemet mondott a felkérésre. Az NPR közszolgálati rádió szerint a leváltott főszerkesztő a hirdetések és a videojelentések kérdésében összekülönbözött Mark Thompsonnal, a New York Times Co. vezérigazgatójával, akit Sulzberger 2012-ben a BBC-től csábított át.

A 60 éves Abramson 1997-ben a The Wall Street Journaltől került a The New York Timeshoz, 2003-as felelős szerkesztővé (főszerkesztő-helyettessé) történt kinevezése előtt előbb washingtoni szerkesztő, majd a lap amerikai fővárosban működő tudósítói irodájának vezetője volt. Abramson elődje, Bill Keller nyolc évig töltötte be a főszerkesztői posztot.