Paulina
16 °C
20 °C

L. Simon: A reklámadó provokáció

2014.06.12. 13:51
L. Simon László parlamenti államtitkár azzal védi a reklámadót a Heti Válasznak adott interjújában, hogy Győzike és a ValóVilág nem része a sajtószabadságnak.

Az eheti Heti Válasz interjút közölt L. Simon László parlamenti államtitkárral a nemrég elfogadott reklámadó miatt. A politikus az egyik válaszában arról beszél, hogy a 2010-es médiatörvényt a kereskedelmi médiumok minőségjavulásának érdekében hozták, hogy a hírműsorok ne legyenek tele bűnügyi, baleseti és katasztrófahírekkel, de ez végül nem valósult meg.

Lefordítjuk: ezzel L. Simon voltaképpen elismeri az interjúban, hogy

saját kormányzati ízléspreferencia alapján próbálnak súlyos adókkal nyomást gyakorolni a kereskedelmi tévék műsorszerkesztésére.

Az is elhangzik, hogy Jobbik a kulturális és a sajtóbizottság ülésein többször is kifogásolta, hogy bármiféle következmények nélkül szegik meg a csatornák a médiatörvényt, például továbbra is hangosabbak a reklámok a műsoroknál, de L. Simon leszögezi, hogy a reklámadó nem feltétlenül ennek az egyenes következménye.

L. Simon viccesnek gondolja a sajtószabadságért aggódók panaszait, de szerinte nem tartozik ide Győzike vagy a ValóVilág műsorra kerülése, amik a reklámadó miatt, saját gyártású produkcióként megszűnhetnek. Azt is elmondja a politikus, hogy ha az összes nagy kereskedelmi médium megszűnne, akkor kevesebb vonat- és repülőgép-balesetről számolna be a sajtó, és egyébként is, nem ezek a médiumok végzik a politikai véleményformálást.

Arra felvetésre, hogy az emberek nagy része még mindig a médiából jut kultúrához azt válaszolta, hogy ez a közszolgálati média dolga lenne, de az nem végzi jól a feladatát. Végezetül hozzátette, hogy az egész törvényt

lehet egyfajta politikai provokációnak tekinteni.

15%
4999 Ft
4250 Ft
15%
2999 Ft
2550 Ft