Friderika
12 °C
29 °C

Folytatódik a recesszió a médiapiacon

2014.06.18. 16:13

A harminc legmagasabb árbevételt elért médiavállalat összesített árbevételi adatai szerint a médiapiacon 2013-ban sem ért véget a recesszió, írja a Marketing és Média Online. Tavaly összesen 8 milliárd forintot buktak .Csak a négy legnagyobb médiacég, az RTL Klub, az Axel Springer, a Sanoma és a TV2 összesen mintegy 20 milliárd forintot veszített. A legnagyobb hazai médiavállaltnak továbbra is az RTL Klubot működtető társaság számít.

A Magyar RTL Televízió Zrt. 2013-ban 23,6 milliárd forintos árbevételt produkált, ami ugyan 2,1 milliárddal kevesebb az egy évvel korábbinál, de még így is vezetnek a többiek előtt. A csatornák spóroltak a a digitális átállással, idén közel kétmilliárd forintot, ez hasonló összegről lehet az RTL Klubnál és TV2 esetén is. A TV2 egyébként 1,9 milliárddal növelni tudta az árbevételét az elmúlt évben. A cég mérleg szerint hatalmas, 10,8 milliárdos veszteséget könyvelt el, ami mögött nagyrészt a filmcsomagjaik leírása áll. Ám még enélkül is veszteségesek lettek volna.

Az Axel Springer és a Ringier Kiadó árbevétele is csökkent valamelyest tavaly, de így is 14,4 milliárdot tett ki. A Népszabadság Zrt. pedig 327 milliós csökkenéssel, közel 2,9 milliárdos árbevételt hozott össze. Ha összesítjük az adataikat, akkor a 17,3 milliárdos forgalommal az Axel és a Sanoma után a harmadik legnagyobb lapkiadónak számítanak.

A reklámadó miatt jövőre várhatóan további mintegy 8 milliárd forintos teherrel számolhatnak a hazai médiapiac legnagyobb vállalkozásai.