Gellért, Mercédesz
12 °C
16 °C

Két hónapja maradt a Népszavának

2014.06.24. 11:06
Tízezer új előfizető kellene ahhoz a napilapnak, hogy kiegyensúlyozza a kieső állami hirdetéseket, jelentette be a lap vezetősége nemzetközi sajtótájékoztatón.

Közpénzek hűtlen kezelése és hivatallal való visszaélés miatt tesz feljelentést ismeretlen tettes ellen a Népszava, bár a tettes lényegében ismert – hangzott el a Népszava mai sajtótájékoztatóján. A Népszava szerint ugyanis a kormány – politikailag célzottan – csak a számára kedves jobboldali napilapoknak juttat állami cégeken keresztül hirdetést. Láposi Elza, a lap igazgatója elmondta, hogy míg a 7400 példányszámú Magyar Hírlap és 37 000 példányszámú Magyar Nemzet másfél milliárd forint állami hirdetés kapott 2013 elejétől 2014 júliusáig, addig a 45 000 példányszámú Népszabadságnak és a 14 000 példányszámú Népszavának be kellett érnie 120 millió forint állami hirdetéssel.

Úgy gondoljuk, hogy nem csak a jobboldali olvasókat kell tájékoztatnia a Magyar Turizmus Zrt.-nek, az MVM-nek, a Magyar Postának és a Szerencséjáték Zrt.-nek

– mondta Láposi.

A lapról szóló sajtótájékoztatón kiderült: a svájci tulajdonos bejelentette a szerkesztőségnek, hogy a továbbiakban nem tudja finanszírozni a 140 éves napilapot. Nincsen mód az MSZP-hez közel álló alapítványok támogatására sem. 

Németh Péter főszerkesztő elmondta: az nem várható el, hogy politikailag is egyetértsenek a magyar újságírók a Népszavával, de mindenképpen fontosnak tartaná, ha az Origo melletti szolidaritás vagy a reklámadós összefogás mintájára a Népszava mellett is kiállna a magyar újságírószakma.

Láposi szerint a lap még két hónapig tud működni a jelenlegi helyzetben, a fennmaradáshoz havi 10-15 millió forint támogatásra volna szükség. Ha a jelenlegi 14 000 példányt újabb 10 000 előfizetővel tudnák növelni, akkor a lap reklámhirdetések nélkül is fennmaradhatna.

A Népszava nem jó befektetés

– mondta Láposi, aki szerint természetes, hogy a potenciális befektető nem a megtérülő forintokat tartaná szem előtt, hanem azt, hogy Magyarországon fennmaradjon egy normális baloldali napilap. A befektető megjelenése mellett abban is reménykedik a 70 fős szerkesztőség, hogy az olvasóktól is kapnak anyagi támogatást a jövőben.

Németh Péter elmondta, hogy megerősíteni nem tudja, de a pletykák azt sugallják, hogy Orbán Viktor személyesen tiltotta le az állami hirdetéseket a baloldali napilapokból.

Ezt persze nem tudhatom, de a mai politikai helyzetet ismerve semmi sem történik ebben az országban Orbán Viktor jóváhagyása és tudta nélkül.