Az RTL-t a reklámadó, a köztévét a baloldal izgatja
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Június 1-22. között hat tévécsatorna (TV2, RTL Klub, M1, Duna Televízió, HírTV, ATV) esti híradóit vizsgálta a Nézőpont Intézet aszerint, hogy milyen politikai hírek jelentek meg. Arra voltak kíváncsiak, hogy volt-e elmozdulás a politikai hírek arányát tekintve, és mik voltak a vezető témák az esti híradókban.
Az elemzés szerint a reklámadó beterjesztése után a TV2-n és az ATV-n nem változott a politikai hírek aránya, a HírTV-n némileg csökkent, a közszolgálati csatornák folyamatosan hullámzott. Nem meglepő hír, hogy a reklámadó által leginkább érintett RTL Klub hírműsorában folyamatosan és jelentősen nőtt a politikai hírek aránya június elejétől kezdve. A 22. héttel összehasonlítva a 25. hétre megduplázódott a politikai hírek aránya, ezzel elérve a 26 százalékot.
Az elemzés szerint négy téma határozta meg leginkább a politikai napirendet júniusban:
- a kormányalakítás,
- reklámadó,
- a devizahitelesek megmentése,
- és a baloldal pártok helyzete.
Ezek a hírek minden csatornán vezető szerepet kaptak. A kormányalakítás témájával az ATV foglalkozott a legtöbbet, míg legkevesebbet az RTL Klub. A reklámadóval viszont ők foglalkoztak a legtöbbet: a politikai tudósítások 16,7 százaléka szólt erről, a TV2 műsorában 10,7 százalék. Az új adó a HírTV és az ATV esetében a második legtöbb megjelenést generáló téma volt (9,5, illetve 8 százaléka az összes politikai hírnek).
A devizahitelekről arányaiban a Duna Televízió műsorában volt a legtöbb szó, az összes politikai tudósítás 9,5 százaléka tartozott ide. Az RTL Klubon a hírek 8,3 százaléka szólt erről volt, míg az M1 esetében 7,3 százalék. A TV2 műsorában 6,7, míg a HírTV esetében 6,5 százalék volt a devizahitelesekkel foglalkozó politikai tudósítások aránya. Az ATV műsorában volt legalacsonyabb, az összes politikai hír 4,5 százaléka tartozott ide.
A negyedik vezető téma a baloldal helyzete volt, ezzel a kereskedelmi csatornák foglalkoztak a legkevesebbet: mind a TV2, mind az RTL Klub a politikai hírek 4 százalékát szánta erre. Az ATV híradójában a politikai tudósítások 6 százaléka szól a baloldalról. Az M1 és a HírTV viszont annál lelkesebben taglalta a témát, ők ezzel foglalkoztak a vizsgált időszakban a legtöbbet. A köztévé híreinek 8,9 százaléka, a HírTV tudósításainak 10,7 százaléka szólt erről.