Hedvig
7 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Csökkent az RTL és a Viasat értéke

2014.06.27. 17:14

Közétetette 2014-es gyorsjelentlését a Whitereport Financial a 100 legmenőbb hazai médiavállalkozásról, amiből kiderül, hogyan alakult 2011 és 2013 között a hazai médiaszereplők WR-indexe, azaz

hogyan változott a magyarországi tévés, rádiós, sajtós, mozis és netes médiavállalatok összesített pénzügyi nettó árbevétele?

Így alakult:

Továbbra is nagy a veszteséges médiacégek száma: a top 100-ban 2013-ban 31 cég zárta az évet mínuszos üzemi eredménnyel (az adózott  eredményarányok is hasonlóak). Jó jel azonban, hogy az előző évekhez 

képest ez sokkal kisebb arányt jelent, közelítve a 2008-as állapothoz. 

Ők voltak a legnagyobb árbevételcsökkenés elszenvedői:

  • a még mindig piacvezető M-RTL Zrt.,
  • a 2013-ban tulajdonost váltott Tarsago (ex-Readers’ Digest),
  • a Viasat Hungária Zrt.,
  • és az Axel-Spinger-cégek

2011 és 2013 között minden évben nőtt viszont az árbevétele például

  • a Simicska-birodalomba tartozó Advenio Zrt.-nek (övék többek között a Lánchíd Rádió és a Heti Válasz),
  • a szintén Simicska-érdekeltségű MTG Metro Gratis Kft.-nek (ez a Metropol kiadója)
  • a Publimont Kft-nek (Na vajon ki a tulajdonosa? Hát persze, hogy Simicska)
  • a Chello Central Europe Zrt.-nek,
  • az I.T. Magyar Cinemának (övéké az összes Cinema City plázamozi),
  • az RTL Kábeltelevízió Kft.-nek,
  • Lapcom Kft.-nek (a Bors, a Kisalföld és a Délmagyar kiadója)

Kiesett viszont a magyar Top100-ból, azaz évi 250 millió forintos nettó árbevétel alatt teljesített

  • a Neo FM
  • az Express Kft.,
  • Rádió1 Kft.,
  • és a General Media

Mindent összevetve a gyorsjelentés optimistán zárul, hiszen

az árbevételcsökkenés lassulni látszik 2012 óta, azonban jelentős különbségek tapasztalhatók az egyes médiavállalatok üzleti teljesítménye között. Úgy tűnik tehát, mintha lassan elérnénk a gödör alját, miután közel 20 százalékos piacméret-csökkenés következett be 2008 óta: 58 milliárd forinttal lett kisebb a médiaszolgáltatók árbevételének volumene.