Máté, Mirella
12 °C
30 °C

Lenyomta az online a nyomtatott sajtót

2014.06.27. 15:48

Legalábbis Nagy-Britanniában, derült ki az Ofcom legújabb, médiafogyasztási szokásokat vizsgáló tanulmányából. Amiből egyébként az is kiderült: a britek többsége azért még mindig a tévével csillapítja híréhségét.

A brit lakosság
  • 41 százaléka a neten olvassa a híreket
  • 40 százaléka a nyomtatott sajtóból tájékozódik
  • 75 százalékuk pedig a tévéből 
  • de 36 százalékuk azért még a rádiót is bekapcsolja néha.

Érdekesség, hogy az internet mint hírforrás népszerűsége robbanásszerűen megnőtt Nagy-Britanniában: tavaly ilyenkor még az utolsó helyen állt 32 százalékkal. A növekedést a kutatók az okostelefonok és tabletek elterjedésével magyarázzák, illetve azzal, hogy az ezeket örökké nyomkodó 16–24 éves korosztályt is érdekelni kezdték a napi politikai és gazdasági események – ők azok, akik amúgy valószínűleg nem kapcsolták volna be a tévét vagy a rádiót ugyanezekért a hírekért.

Még pár érdekesség a felmérésből:
  • a nők jobban szeretnek a tévéből tájékozódni
  • a férfiak közt inkább a netes és a mobilappos hírfogyasztás a népszerűbb
  • több férfi olvas nyomtatott újságot, mint nő
  • a rádióhallgatás viszont nem genderkérdés.