A politikával szív, minden mással nyer az RTL Klub

2014.08.04. 18:19

A reklámtörvény bevezetése óta politikusabb RTL Híradó továbbra sem tudja elkapni a kétfejű kecskepásztorokkal hetyegő transzvesztita papnők felgyújtotta lakásban sztálinista szeánszon táncoló kelet-timori politikusfeleségeket, így a Tények magabiztosan nyeri a nézettségi verseny délutáni szakaszát, egészen pontosan a fél nyolcig tartó időszakot. Azt viszont legalább egy nap kivételével a kereskedelmi célcsoportban és a teljes lakosság körében is magabiztosan hozza.

Igaz, ehhez az is kell, hogy a Híradó előtt, kora délután egy nem túl acélos sorozat, a Mentalista megy az RTL Klubon a maga 7-8 százalékával, míg a Tényeket 18.49-ben a 17-18 százalékos közönségarányt produkáló Maricruz vezeti fel. 

Többször foglalkoztunk már a Tények vs. Híradó nézettségi versennyel, amiben a frontok megmerevedni látszanak. Igaz, múlt hét hétfőn 18-49-ben a Híradó nyert 23,9 százalékos közönségaránnyal a Tények 20,7 százalékával szemben, de ez pünkösdi királyságnak bizonyult, 

a többi hétköznap a TV2 nagyon simán verte a konkurenciát és a Híradó után következő Fókuszt is.

A probléma, legalábbis a TV2 szempontjából ezután következik, mert jön a főműsoridő az Éjjel-nappal Budapest - Barátok közt kombóval, ami ellen a TV2-nek továbbra sincs fegyvere. Pakolhatnak ide Magánnyomozókat vagy Édes életet, az RTL Klubról úgy pereg le az ilyesmi, mint L. Simon Lászlóról a kritika, és minden hétköznapot, sőt, a hétvégét is maggyőző fölénnyel nyerik 18-49-ben. 

Vasrnap például konkrétan úgy nézett ki a helyzet, hogy a tévénéző fiatalok délután négykor leültek az RTL Klub elé, és estig fel sem álltak onnan.

A TV2 a teljes lakoságban jobban teljesített egy paraszthajszállal, a Jóban Rosszban és az Édes élet is tudott nyerni a konkurencia ellen - nem csoda, hogy a tévénél a 18-59-es korcsoportra mérnek előszeretettel.

A heti toplista is nyomasztó RTL-fölényt mutat a kereskedelmi célcsoportban, a tíz legnézettebb műsor között az öt Barátok közt-epizód mögött egy film, a Mr. és Mrs. Smith, valamint három Éjjel-nappal Budapest epizód áll - a TV2 csak a tizedik egy Édes élettel. Még jó, hogy a Figyelő múlt heti számában pont a Barátok közt felett kongatták a vészharangot. A teljes lakosságban a TV2 kicsit zárkózik, az idősebbeknél az öt BK-epizód mögött öt Tények végzett. 

Learatják a népbutítás gyümölcsét

Beérett a vetés: a kereskedelmi televíziók küldetése az első perctől annyi, hogy kultúrgettóba zárják a nemzetet. Értékteremtő dokumentumfilmek helyett silány sorozatokkal érik el, hogy az emberek saját életük alakítása helyett a tévé előtt éljék meg mesterségesen kreált érzelmeiket. A tömeg akkor jó, ha buta, ha megvan a napi adás, bárkivel bármit meg lehet tenni. Ilyenkor aztán lehet mutogatni a híradót, már úgysem érdekel senkit. Csodálkozunk ezek után, hogy az összes nagy médiavállalat szinte egy kézben fut össze?

Konteó-nap az Indexen