Orsolya
11 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Az X-Faktor jött, látott, győzött

2014.09.08. 15:45
Két visszatérő showműsor uralta a heti nézettségi listákat: az egyik az RTL Klub szombat esti X-Fakora, a másik a TV2 vasárnap esti, Sztárban sztár című műsora. Egyik műsornak sincs oka a szégyenkezésre.

Az X-Faktor ötödik szériája 1,71 millió nézőt érdekelt szombat este, ezzel a teljes lakosság körében 39,8 százalékos közönségarányt hozott és a hét legnézettebb műsora lett. A kereskedelmi célcsoportban hasonló a helyzet, ott az RTL tehetségkutatója 654 216 nézőt érdekelt, ami szombat este 41,9-es közönségarányt jelentett, azaz minden második bekapcsolt tévén a kereskedelmi célcsoport tagjai X-Faktort néztek.

36. hét, teljes lakosság
36. hét, teljes lakosság

A Nielsen közönségmérés adatai szerint a vasárnap este a magyar-északír válogatott meccsel és az Alkonyat: Hajnalhasadás 2 című tinivámpírfilmmel is megküzdő Sztárban sztár 1,289 millió nézőt kötött le a teljes lakosság körében (28,5 %-os közönségarány) ami nagyszerű eredmény, bár 18-49-ben már nem ilyen szép a kép (414 423 néző, 23,9 %). A válogatott meccs a tévénéző fiatalok 16,1 százalékát vitte el, ebből azért csak leesett volna a műsornak pár plusz százalék. Tavaly ilyenkor, másik napon ugyan, de a Sztárban sztár 30 százalék körül teljesített a kereskedelmi célcsoportban. A TV2 ugye 18-59-re is mér, ebben a korcsoportban a Sztárban sztár vasárnap este 26,2%-os közönségarányt ért el.

36. hét, kereskedelmi célcsoport
36. hét, kereskedelmi célcsoport

A 18-49-es korosztály egész hetét nézve elég nagy az RTL Klub főműsoros fölénye: az első húsz helyből 19-en az ő műsoraik állnak (X-Faktor, Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt, A konyhafőnök, Dr. Csont, Szulejmán, filmek) a TV2 csak a Sztárban sztárral fért be a hatodik helyre.  A teljes lakosság körében egy fokkal jobb a helyzet, itt az első húszba három Tények-adás és a Sztárban sztár is befért 16 RTL Klub-műsorszám közé.