Megsemmisítő RTL-fölény a kereskedelmi célcsoportban

2014.11.10. 15:25
Múlt héten már nem volt Édes élet, nem mintha Berki Krisztián vasalt heréje túl sokat segíthetett volna a TV2-n, de így az a csúfság fordult elő velük, hogy hétköznap délután hattól a 18–49-es korosztályba tartozó nézők leültek az RTL Klub elé, és el nem kapcsoltak onnan semmi pénzért.

Két héttel ezelőtt a Tények még meg tudott csípni egy-egy hétköznap délutánt, és nagyobb közönségaránnyal ment, mint a Híradó, de már ennek is vége, a 2-3 százalékos különbség stabilan megvan a két hírműsor között, de szerdán például az RTL-t a fiatal tévénézők 27,6 százaléka nézte, míg a Tényekre csak 21,8 százalékuk volt kíváncsi.

Az esti programokat hagyjuk, de tényleg, az Éjjel-nappal Budapest–Barátok közt–Celeb vagyok-trió agyonverte a konkurenciát, a Családi titkok kedden például 6,3 százalékos közönségaránnyal ment, az este tízkor kezdődő Hirtelen halál című akciófilmet pedig a Film+ és a Viasat is elverte. Tragikus számok ezek, Hajdú Péter, aki a Blikk szerint 27 millió forintot keres, 8,6 százalékos közönségarányt termelt, míg a vele szemben vetített Celeb vagyok 30,4 százalékot, szóval nincs miről beszélni, a hétköznapokat nemcsak elveszíti a TV2, de mintha fel is adná. 

Szombaton  ugye ott van a Celeb vagyok (27,5 százalék) este héttől, utána pedig az X-Faktor (28,4 százalék), ezeket a műsorokat öt-hat éves hollywoodi filmekkel nem lehet legyűrni. Az X-Faktor nézettségének nem örülnek az RTL-nél szerintem, mert a heti toplistán két Celeb vagyok-adás is megelőzte, bár a nézettség bezuhanása az élő adásokra a tehetségkutatók egyik jellegzetessége. Vasárnap az RTL a Celeb vagyok-ot ráeresztette a Rising Star-premierre (az eddigi két adás csak a petting volt), de kikapott, a TV2 falemelő tehetségkutatója 22,9 százalékos közönségarányt hozott a celebek 20,3 százalékával szemben. 

A teljes lakosság körében árnyaltabb a helyzet, a TV2 hétköznap a Tények végéig uralja a tévét, és a 3-5 százalékos különbség általában megvan a két adó között, de utána pont olyan esélytelenek, mint a kereskedelmi célcsoportban. A szombatot a teljes lakosság körében is a Celeb vagyok–X-faktor-kettős nyerte az RTL-nek, a vasárnapot pedig a Rising Star a TV2-nek. Ami a marginális nézettségű köztévét illeti, a Virtuózok című komolyzenei tehetségkutató nem nagyon érdekli a fiatalokat (4,2 százalék) és az idősebbeket sem (8 százalék), pedig végre egy olyan műsorral jelentkezik a 80 milliárdos büdzsé felett diszponáló MTVA, amit érdemes is nézni. 

Forrás: Nielsen közönségmérés