Ödön
1 °C
11 °C

Eljárás indul a MTV jó híreket hiányoló hírolvasója ellen

2014.12.22. 16:36

Idei utolsó ülésén a Médiatanácsa eljárást indított az MTV Zrt.-vel szemben a hírekhez fűzött hírolvasói kommentár miatt, derült ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság legfrissebb ömlesztett hírfolyamából.

A Médiatanács döntése az M1 november 8-ai Híradóját marasztalta el. Ebben, ahogy azt az Index is megírta, az MTV Híradójának bemondója, Németh Balázs látványosan kiakadt azon, hogy

több internetes oldal elhallgatta vagy megpróbálja elhallgatni a Moody’s döntését,

miszerint a Moody's hitelminősítő javított Magyarország minősítésén (az Index cikkét egyébként itt lehet olvasni)Majd így folytatta:

Ezek azok a kritikusok hírportálok, amelyek máskor mindenről hosszan beszámolnak, ami szerintük Magyarországnak vagy a magyar embereknek rossz. De most nem volt könnyű hetük, sok mindent kellett ugyanis elhallgatniuk.

Ezután Németh Balázs hosszan felsorolta, hogy milyen kedvező, de elhallgatott döntések születtek a héten:

  • szerdán derült ki, hogy nőtt a boltok forgalma,
  • pénteken pedig Magyarország visszafizette "a Gyurcsány-kormány által felvett uniós hitel egy újabb részletét".

A közmédia műsorait, így a Híradót is gyártó MTVA később megvédte Németh Balázst, és így kommentálta az esetet:

Németh Balázs, a Híradó című műsor 2014. november 8-i adásában, nem véleményt vagy magyarázatot fűzött az Ön által megjelölt hírhez, hanem összegezte a napokban történt eseményeket.

Hibát vétett

Mivel azonban a médiatörvény rögzíti a politikai hírekhez fűzött hírolvasói vélemény tilalmát, a Médiatanács szerint híradó műsorvezetője hibát vétett, amikor utalást tett egyes online hírportálokra, amelyek szerinte nem megfelelően számolnak be bizonyos eseményekről.

Azért odacsaptak a Tv2-nek, az ATV-nek és az RTL-nek is

A Médiatanács a fentieken túl

  • burkolt reklám miatt 160 ezer forint bírságot szabott ki a Tv2 médiaszolgáltatójára a Mokka című műsor két adása miatt, ahol egy idősotthon és egy hotel által támogatott műsorrészben kizárólag a szponzorcég szolgáltatását mutatták be,
  • a Tv2 egy 700 ezert forintos bírságot is kapott a túl hangos reklámjai miatt,
  • az ATV 180 ezer forint büntetést kapott jogsértés miatt,
  • az RTL Klub szabályszegés 120 ezer forintos büntetést kapott.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?