Iván
9 °C
22 °C

Az RTL nyerte 2014-et, de a legnézettebb műsor a köztévén ment

2015.01.10. 10:05
Évösszesítő sajtóközleményben számolt be a tavalyi nézettségi verseny végeredményéről az RTL Klub: nem túl nagy meglepetésre a fiatal korosztályban laposra verték a TV2-t.

A TV2 megközelíteni sem tudta az RTL Klubot főműsoridőben, legalábbis a kereskedelmileg fontos, 18-49-es korcsoportban. A hagyományosan az idősebbek körében népszerűbb TV2 nem is méri már a 18-49-es nézettséget, illetve csak akkor közlik, amikor ebben elverik a nagy vetélytársat. Inkább a 18-59-es korosztályra fókuszálnak, legalábbis legutóbb ez volt a cég álláspontja, amit azzal indokoltak, hogy ahogy öregszik a lakosság, úgy öregszik a tévénéző közönség is.

Az RTL Klubot nem nagyon érdekli mindez, ők, a piac többi szereplőjéhez (és, ha csak a sajtóközleményeket nézzük, a TV2 kábelcsatornáihoz) hasonlóan 18-49-ben mérnek továbbra is, aminek alapján az derül ki, hogy az év 365 estéjéből a 19:00 - 23:00 közötti, főműsoridős estéből

318-at ők nyertek, miközben a TV2 mindössze 29-et, az m1 pedig 18-at.

Ez mellbevágó különbség, akárhonnan is nézzük, de az RTL tudott még egyet forgatni a késen, és kábelportfóliója RTL 3 néven értékesített Cool-Film+-RTL II triójának összeadta a nézettségét, és kiderült, hogy ők így 25 estét nyertek meg, megelőzve a TV2-t (24) és az m1-et (17), de persze lemaradva az RTL Klub 299 estéje mögött. Ha így nézzük, de ezt már tényleg csak a vicc kedvéért írjuk, akkor a 365 napból 324 szólt az RTL Klubról. 

Ehhez képest a fiatalok körében az év legnézettebb műsora a labdarúgó-vb döntője volt 823 441 nézővel, amit három X-Faktor adás követett (778 974, 741 478 és 737 293 nézővel). Az év első tíz legnézettebb műsorába nyolc RTL Klub-produkció mellé két vb-meccs fért csak be.

Azt azért jegyezzük meg gyorsan, hogy az X-Faktor sikerének lehet örülni, de azt az RTL-székházban is pontosan tudják, hogy a 2014-es nyitóadás hiába ért el 41,9 százalékos közönségarányt és hozott 645 216 nézőt, messze elmarad a 2013-as nyitánytól, ami 50 százalék feletti közönségarányt tudott, és 892 000 nézőt 18-49-ben. A finálék eredményét megnézve dettó látható, hogy a tehetségkutatók mostanra mát kifutottak, és nem igazán érdeklik a közönséget:

  • 2012: X-Faktor-finálé: 945 000 (44 százalékos közönségarány)
  • 2013: X-Faktor-finálé: 768 000 (37,9 százalékos közönségarány)
  • 2014: X-Faktor-finálé: 460 000 (24,9 százalékos közönségarány)

A két évvel ezelőtti kiadáshoz képest az X-Faktor nézői felét elveszítette, és az csak sovány vigasz az RTL-nek, hogy legalább nem a TV2-höz mentek, hanem a kisebb-nagyobb kábeladókra, illetve az internetre, hiszen az online tévézés, különösen a fiatalabb korcsoportokban a két évvel ezelőtti, “ugyan már, ki az a hülye, aki neten tévézik, amikor ott a tévé?” polcról mára a “figyeljünk oda rá, mert nagyon pofára esünk” magasságba került.

Miközben pedig Deutsch Tamás arról nyilatkozgat vigyorogva, hogy az RTL Klub Híradója folyamatosan nézőket veszít, a Nielsen közönségmérés adatai nem erről számolnak be. 2014 januárjában a hírműsor közönségaránya a fiatalok körében 21 százalékos volt, innen nyár elejére lezuhant 15 százalékra, de decemberre már 23,5 százalékra emelkedett - miközben a Tények közönségaránya a 24 százalékos januári adatokhoz képest 19,3 százalékra esett vissza. 

15%
3899 Ft
3315 Ft
15%
2999 Ft
2550 Ft