Pandora, Gabriella
-1 °C
4 °C

Már megint többet ülünk a tévé előtt, mint egy éve

2015.01.14. 13:45
A Nielsen Közönségmérés legutóbbi összefoglaló közleményéből kiderül, hogy 2014 utolsó három hónapjában a teljes népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt. Ez 3 perccel több, mint az egy évvel korábban mért adatok.

Általánosságban kijelenthető, hogy tévézők nagyobb arányban választották az általános szórakoztató csatornákat, mint az előző év azonos időszakában, pedig ugye ha csak a random kommentekből vagy felmérésekre adott válaszokból indulunk ki, akkor az ismeretterjesztő televíziók nézettségének simán vernie kellene az RTL Klubét is - mintha ebben az országban szégyen lenne kereskedelmi tévét nézni. Szintén általános tapasztalat, hogy a gyerekcsatornák nézettsége  kis mértékben ugyan, de csökkent.

A legfiatalabb mért korosztály, a 4-17 éves gyerekek  naponta 3 óra 29 percet töltenek tévénézéssel (egy perces csökkenés a 2013 végén mértekhez képest), a 18-49 évesek  viszont 4 óra 11 percet, ami egy perccel magasabb az egy évvel korábbi mérés eredményénél. Nem túl nagy meglepetésre, és a világ minden részén tapasztalható trendeknek megfelelően az 50 évesek és idősebbek néznek tévét a legtöbbet: átlagosan 6 és fél órát naponta, ami 6 perces emelkedést jelent. Érdekes, de az évek óta tapasztalható nézőerózió mintha lelassult volna - az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 29,1 százalék volt, ami 0,3 százalékponttal magasabb, mint amit 2013-ban mértek. Hangyányit ugyan, de csökkent a közszolgálati csatornák nézettsége, 15,5 százalékról 15,4 százalékra. 

A Nielsen 2013 októbere óta méri az időeltolásos tévénézést (Time-shifted Viewing), aminek mértéke egyelőre nem szakítja be a statisztikákat sehol: a teljes népesség például a napi tévénézéssel töltött idejének mindössze 1,1 százalékát, azaz átlagosan 3,4 percet fordít időben eltolt tévézésre. A fiatalabbak, azaz  a 4-17 és a 18-49 éves korosztály esetében ez a szám picivel magasabb, 1,5 százalékos. Az idősebbek nem szórakoznak az élő adás megállításával vagy felvételével és későbbi megtekintésével, ők a tévézésre fordított idő mindössze 0,8 százalékában fogyasztják így a kontentot.

Az RTL Klub egyébként január 12-vel átállt erre a mérésre, azaz a nézettségi adatok között szerepeltetik a Live plus számokat is, azokat, amik az aznap visszanézett adásokra vonatkoznak. Egyelőre a változás jelentéktelen, 3-4 000 néző adásonként, de hosszú távon a tévé arra számít, hogy a világpiaci trendeknek megfelelően ezek a számok egyre fontosabbak lesznek.

  

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?