Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMno
Az amerikaifutball-bajnokság döntőjéhez, a Super Bowlhoz legalább úgy hozzátartoznak a külön erre az alkalomra forgatott reklámfilmek, mint a felvezető műsor, vagy a félidőben látható koncert. Nem olcsó mulatság pedig az év hagyományosan legnézettebb tévéműsora alatt hirdetni, idén egy félperces reklámhely 4,5 millió dollárba került, ami 1 215 000 000 forint, csak a vicc kedvéért persze, más piac, más nagyságrendek. Pedig nem sok értelme van ennyit elkölteni (meg még legalább ugyanennyit magára a filmre, hiszen ilyenkor minden hirdető sztárokkal forgat, azok meg nem adják magukat olcsón), felmérések szerint a letesztelt reklámok 60 százalékánál olyan alacsony az annak hatására vásárlást fontolgatók száma, hogy szinte ki sem lehet mutatni.
Az ok prózai: egy átlagos reklámnak négy hét kell ahhoz, hogy a fogyasztók tudatába rendesen beépüljön. A Super Bowl-reklámok hatástalanságának egyik oka, hogy azokat a meccs után nem nagyon lehet látni a tévében. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek a kisfilmek sokkal inkább rámennek a szórakoztató faktorra, mint hétköznapi társaik, és sokszor a háttérbe szorítják magát a terméket. Ez nem riaszt vissza senkit attól, hogy a várhatóan 115 milliós nézettségű meccs alatt hirdessenek, mindjárt meg is nézzük, milyen filmekkel.
Ne is húzzuk tovább az időt, itt a bevezetőben emlegetett reklám, benne egy pucérnak látszó nővel, akiből mindig valami szuggesztíven nemi szerv alakú dolog takarja ki a lényeget, aztán a végén befal egy bazinagy hamburgert. Rém primitív persze, de bejött, egy hét alatt 6,7 millió megtekintés a YouTube-on, a Facebook felrobbant, az összes gyerekvédelmi szervezet hangosan tiltakozott, és így tovább.
Pedig közel sem ez a reklám volt a legviccesebb vagy legfrappánsabb a Seattle-New England meccs alatt, igyekeztünk kiválogatni azokat, amelyek valóban jók voltak, és nem feltétlenül mellekkel adtak el bennük valamit.
BMW
A film nem túl bonyolult, viszont az amerikai Erős Antóniára és Szellő Istvánra épít (Bryant Gumbel és Katie Couric), akik 1994-ben egy tévéműsorban csodálkoztak rá az internetre, most pedig ugyanolyan kétkedéssel fogadják a BMW villanyautóját, amit teljes egészében egy szélenergiával működtetett gyárban raknak össze, stb. Az üzenet egyértelmű: bizonyos ötleteknek idő kell, hogy beérjenek, de ez nem azt jelenti, hogy nem zseniálisak.
Budweiser
Évről évre az egyik legcukibb reklámfilmet készítik, amiben a sörnek maximum annyi szerepe van, hogy azzal pakolják tele a filmben látható teherautót. Az idei is egy ló-kutya barátságról szól, (tán tavaly volt egy ugyanilyen nekik) és pont annyi érzelgősség van benne, hogy sírni támadjon kedvünk, és örökbe fogadjunk egy kiskutyát.
Clash of Clans Revenge
Sejtettük, hogy Liam Neeson képes saját magát kiröhögni, de azt nem, hogy az Elrabolva jellegzetes mondatai ilyen viccesek is tudnak lenni. Az a hang pedig...
Dodge
Idős emberek mondják el, hogyan érdemes élni az életünket. Jó tanácsokat adnak, és közben mit mutogatnak? Egy Dodge Challengert, amit simán elfogadnánk most azonnal.
NoMore.org
Nem vicces, sőt, kifejezetten megrázó szpot, ami a családon belüli erőszakra hívja fel a figyelmet úgy, hogy egy pofon nem csattan benne, egy véresre vert nőt vagy gyereket nem mutatnak, mégis ökölbe szorul az ember keze tőle.
Snickers
A csokit már vagy három éve ugyanarra a kaptafára felhúzott filmekkel adják el, azaz látunk egy híres embert, aki bizonyos helyzetben hülyén viselkedik, és nem is a nevén szólítják, aztán megeszik egy Snickerst, és normális ember lesz belőle. Az idei kiadásban a híres ember Danny Trejo, a jelenet pedig a Brady Bunch című kultikus amerikai sitcomból való, amit ügyes digitális trükkel updateltek 2015-re.
Skittles
A savanyúcukorka-gyártó idei reklámja a totál idiotizmusra és egy ötlet végtelen túljátszására épít, de pont ezért működik. Mi röhögtünk rajta.
McDonald’s
A Budweiserre is rátesz egy lapáttal csöpögősségben a gyorsétteremlánc reklámja, amiben szeretettel is lehet fizetni a pénztárnál, teszem azt egy öleléssel, vagy egy telefonhívással, amiben azt mondjuk az anyánknak, hogy szeretlek, anyu.
Avocados from Mexico
Egyik személyes kedvencünk, amiben a világtörténelem első draftját, azaz játékosválogatását látjuk, a műsorvezető Noé, és országok választanak maguknak növényt vagy állatot. Az a fej, ahogy a jegesmedve imádkozik a mexikói tengerpartért sírva röhögős.
Toyota
Még egy autógyár reklámfilmje a sorban, de joggal. A főszereplője az az Amy Purdy, aki 19 évesen mindkét lábát, veséjét és lépét is elvesztette, de ez nem akadályozta meg abban, hogy paralimpiai bronzérmes snowboardos legyen és sikerrel szerepeljen a Szombat esti láz amerikai változatában.
Morphie
Újonc cég a Super Bowlon, talán ezért is forgattak egy olyan szpotot ami akár egy Michael Bay vagy Roland Emmerich katasztrófafilmnek is beillene. A termék? Egy külső akku okostelefonokhoz, hogy le ne merüljenek a legrosszabbkor, mint Istené a filmben.
Esurance
Egy biztosítótársaság kisfilmje, benne Walter White-tal a Breaking Bad című tévésorozatból, szóval aki ezt nem nézte, nem is értette, mi a poén. Mi néztük, értettük, és röhögtünk is.
GrubHub
Kajarendelő applikációt ilyen viccesen még soha nem promóztak. “Klikk, klikk, kaja. És soha többé nem kell egy emberre sem beszélni.”
Nissan
Férfiasan bevalljuk, ezen sírtunk egy kicsit. Az autóversenyző apáról szól, aki a végén csak feladja a karriert a családért. Persze előtte nyer egy versenyt.
+1
GoDaddy.com
A GoDaddy domainértékesítő cég minden évben olyan reklámokat forgat, amivel a határokat feszegeti, de eddig ezt leginkább bögyös macák szerepeltetésével és minél több kétértelmű poén filmbe csempészésével érték el. Idén a Budweiser kutyás filmen tekertek egyet, amitől mindenki kiakadt, aki ilyenkor ki szokott, így a filmet az NFL nem engedte bemutatni a meccs alatt.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM