Ágnes
-1 °C
2 °C

Via.hu néven indulhat a Fidesz saját médiája

fgh
2015.02.11. 11:49

A Heti Válasz úgy tudja, hogy via.hu doménnév alatt indulhat el a Fidesz régóta pletykált újmédiás sajtófelülete. Egy új kormányzati hírportál indulásáról már egy ideje lehet hallani, miközben a kormány a közmédiát is teljesen átalakítja. Ezek a lépések már azért is időszerűek, mert múlt héten véglegesen nyilvánvalóvá vált, hogy belső harcok dúlnak a Fideszen belül, az egyik oldalt Orbán Viktor vezeti, a másikat Simicska Lajos vállalkozó, oligarcha és médiatulajdonos. Utóbbihoz tartozik a Hír tévé, a Magyar Nemzet és Lánchíd rádió is, vagyis a kormány eddigi pártmédiája, ahonnan az előző héten hat vezető beosztású munkatárs mondott fel, és további távozások is várhatók az Orbán-hű dolgozók körében.

Az persze egyáltalán nem meglepő, hogy a hírek szerint az összes orbánista sajtómunkás az átalakuló közmédiába tart, ahonnan 177 embert rúgnak ki Rákay Philip és Habony Árpád irányításával.

Eközben folyik a közmédián kívüli terjeszkedés is, a lap szerint azon a via.hu doménnéven indulhat az Indexnek és a 444-nek konkurenciát teremteni kívánó portál, ami Csúri Ákos jobboldali író, újságíró tulajdonában van, és az előkészítésben itt is Habony Árpád segíthet.

A folyosón dolgoztatják a köztévé gyakornokait, mert annyian vannak

Az Index értesülései szerint 80 gyakornokot vett fel a köztévé Híradója. Ez annyi ember, hogy rendesen nem is férnek el, ezért a folyosóra kihelyezett asztalokon tanítják be a friss dolgozókat. Forrásunk szerint „a szerkesztők meg kb. osztályfőnökké változtak, és ideológiai nevelésben is részesítik a gyakornokokat, akik némán nézik, ahogy átírják az anyagaikat megfelelő hangulatúra”. Kérdéseinkkel megkerestük az MTVA Kommunikációs Igazgatóságát is, aki mindent cáfoltak az előbb leírtakkal kapcsolatban.