Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEltörölték a bónuszrendszert
A kedden megszavazott új jogszabály eltörölte a bónuszrendszert, annak „káros piactorzító hatására” hivatkozva. A jelenleg működő rendszer szerint a reklámközvetítő (többnyire médiaügynökség) a reklámot közzétevő (jellemzően a médiaszolgáltató) reklámbevételeinek 5-20 százalékát bónuszként kapja meg év végén, ennek most vége, írja a Kreatív.hu.
Az elfogadott jogszabály alapján a jövőben a reklámozóknak 15 százalékos reklámközvetítői díjat kell megfizetniük a közvetítők számára, a médiaügynökségek pedig kizárólag a hirdetővel állhatnak szerződéses kapcsolatban, írja a Kreatív.
Az elfogadott jogszabálycsomag bizonyos részei a reklámtörvényen is változtathatnak, ugyanis mostantól az a sales houseokra, a reklámok értékesítőire is kiterjednek. A parlament jóváhagyta azt a módosítást is, hogy a reklám közzétevője árengedményt nyújthasson a reklámközvetítőnek, amely azonban köteles azt teljes mértékben továbbadni a reklámozónak.
Az MSZP szerint az új reklámpiaci szabályozás senkinek nem lesz jó, ahol ilyen törvényt vezettek be, ott általában embereket rúgtak ki vagy a gazdaságot fogta vissza a rendelkezés. A Jobbik álláspontja szerint a kormány a reklámügynökségeket akarja ellehetetleníteni, ezek meggyengítése pedig politikai előnnyel járna az állam számára, ami még kormánybarátabbá akarja tenni a magyar médiát.