Könyv az életünkről, mindennapjainkról, azok nehézségeiről 14 kortárs író egy inspiráló novelláskötetben
MEGVESZEM- Kultúr
- Média
- daredevi
- flash
- gotham
- powers
- agents of shield
- agent carter
- constantine
- arrow
- kritika
- sorozat
Elfoglalták a tévéképernyőket is a szuperhősök
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Ami eddig csak a mozikban zajlott, most a tévéképernyőn is megtörtént: mindent elleptek a szuperhősök, legyen szó network tévéről, kábelről, streamingszolgáltatásról vagy PlayStationről. Ezért most egy grandiózus cikkben búcsúzunk a 2014/2015-ös évadtól, ami sok szempontból a műfaj legerősebb éve volt. Tudjuk, hogy emberek ezreinek van már tele a hócipője a huszonnyolcadik niche igazságosztóval, ezért egy böhöm nagy cikkben letudjuk az idei évet, hogy a hardcore rajongók sem maradjanak olvasnivaló nélkül.
Ha egy szót sem ért a Marvel univerzumból, a cikk elolvasása előtt nézze meg a videónkat, amiben elmagyarázzuk, hogy épült ki ez az egész:
Kattanjon a kedvenc sorozatára!
Agent Carter (ABC)
mi ez: Az Agent Carter az 1940-es években játszódik, és a cím elmondja, ki lesz a főhősünk. Nyolcrészes minisorozatnak hozták be, így félő volt, hogy nem lesz idő rendes sztorit kihozni, de végül nemhogy hátrány, inkább előny lett a rövidsége, mert végig pörgött a sorozat. Szórakoztató lett, tök jól csinálták, hogy kötődött ugyan a Marvel-világhoz, de inkább csak kikacsintások voltak Peggy Carter kalandjai közben, amik remek betekintést nyújtanak a SHIELD elődjének számító SSR életébe is. (pilotkritika)
mit hoz a jövő: Sokáig kétséges volt, hogy egyáltalán lesz-e második évad, de lesz még tíz rész. A Cartert megformáló Haley Atwell szerint sötétebb Los Angelest kapunk, ahogy a fenyegetés is keményebb lesz. A SHIELD még messze van ugyan, de valamikor annak is ki kell épülnie, képregényben már a Hangyát is összehozták Peggy Carterrel, úgyhogy van hova vinni a sztorit. Azt is tudjuk már, hogy Peggy végre túlteszi magát Steve Rodgersen, úgyhogy ha Los Angeles sötétebb is lesz, talán a sorozat kicsit könnyedebb, vidámabb jövőt tartogat.
jó: A hangulat, de az nagyon, meg a színészi játék is. Haley Atwell (Peggy Carter) remek partnerre talált James D'Arcyban (aki ugye maga Edwin Jarvis), és tök jól működött a nő-férfi páros, hogy nem kellett állandóan lebegtetni a romantikus szálat. Az is menő volt, ahogy a Fekete Özvegy-programot meghátterezték, Dominic Cooper három beugrása Howard Starkként pedig pont elég volt. Kicsit az egész sorozat olyasmi volt, mintha kaptunk volna egy vicces történelmi leckét abból, honnan is indult a SHIELD.
rossz: Eléggé látszik, hogy az ABC nem nagyon áldozott a sorozatra. Rengeteg a belső jelenet, és ezek is hihetetlen szűk helyeken játszódnak, egy fél rész lemegy egy háromméteres folyosón, egy rendőrőrs két sarkában vagy ugyanabban a szobában. És az is unalmas, hogy mindig ugyanoda lyukadunk ki, hogy Peggy mennyire szenved a férfiak világában.
kinek ajánljuk: Az AC tökre megáll a saját lábán, de a hatalmas Marvel-pecsét nem rossz ajánlólevél. A fanok nyilván eddig is nézték, akik most szállnak fel a Marvel-vonatra, azok is be tudnak ugrani, és a nosztalgikus bája miatt azok is imádják, akik a harisnyás férfiakat nem. (koroknai)
Agents of Shield (ABC)
mi ez: A botrányosan gyengén kezdő első évad után kiderült, hogy igenis van létjogosultsága az Agents of Shieldnek. A Marvel-univerzum különleges helyzetekre specializálódott rendészeti szervezete nem csak a szuperhősökre és a képességekre rendelkezőkre figyel, hanem sokszor nyakig benne vannak azokban sztorikban, amiket a Marvel-moziban látunk. A kezdeti kémfilmes vonalat szép lassan átvette a sci-fi, idén egy egész új, idegen fajt is megismerhettünk, és egy-egy alkalomra olyan arcok is beugrottak, mint Samuel L. Jackson, Cobie Smulders, de Kyle McLachlan alakítását is fontos kiemelni. Az Agents of Shield az összekötő kapocs a hatalmas Marvel-dömping történetvezetésében. (évadkritika az első szezonhoz)
Az elmaradt spinoff
A tervek szerint a két topügynök, Bobbi Morse és Lance Hunter külön sorozatot kapott volna, de állítólag az ABC nem bízik annyira az Agents of Shield rajongói bázisában, ezért meghagyták a két karaktert a mostani helyükön és berendelték a harmadik évadot.
Bobbi Morse (Adrienne Palicki), vagyis Mockingbird helyzete azért is érdekes, mert a sorozat többi szereplőjével ellentétben régi motorosnak számít a képregényekben, és több olyan történetszála is van, ami kapcsolódhat a filmekhez. Sólyomszemmel például nagyon sokáig dolgoztak együtt, majd a Bosszúállók 2-ben megismert Vízióval megalapították a nyugati parti Avengerst.
Viszont John Ridley író-producer (12 év rabszolgaság, American Crime) már dolgozik az ABC-nek egy titokzatos Marvel-projekten, amiről egyelőre szinte semmit sem lehet tudni.
mit hoz a jövő: Az Inhumans-film csak 2019-ben érkezik, de az évad végén már láthattuk, hogy a Terrigen-kristályok beszivárogtak a tengerbe, ezzel az emberek ételeibe is - és valószínűleg ennek köszönhetően tűnnek majd fel az inhuman emberek- Egy másik fontos pont a Caterpillars-csapat megalapításának ötlete: a képregényekben ez egy speciális Shield-osztag, amit Nick Fury személyesen rakott össze kizárólag szuperképességű, problémás fiatalokból, akiknek a felmenői között mind találni ismertebb hősöket, gonoszokat. Az egyik ilyen csapatot maga Skye/Daisy vezeti, és az eredeti tagok között van annak az Absorbing Mannek a fia is, aki az Agents of Shield mellett egy korai plakáton a Daredevilben is feltűnt. Ha az AoS a harmadik évadában ennek a csapatnak az összefogására fókuszál, akkor az eddigi legjobb szezon elé nézünk!
jó: A speciális effektek végre nem gagyik, véget ért Skye szüleinek felkutatása, az elképesztően nagyokat játszó Ward elölről kezdi a Hydrát. Bill Paxton és Kyle MacLachlan végre profi és szórakoztató színészi játékot hozott a sorozatba, élmény volt mindkettőjüket figyelni. Az évadzáróban látott kínzásos rész pedig egészen sokkoló volt, a jó értelemben véve. A Shield főhadiszállásának feltűnésénél pedig állva tapsoltam.
rossz: Az írók még mindig nem mernek/merhetnek nagyobb karaktereket behozni a sorozatba: Deathlok méltatlanul hanyagolt karakter és a drámai, érzelmes részeket még mindig felesleges olyan színészeknél erőltetni, akiknek a szomorú és a mérges arca között nem lehet különbséget tenni. Kár, hogy belengetett spinoffból nem lett semmi - lásd keretes írásunkat.
kinek ajánljuk: Az AoS önmagában nem a legjobb sorozat, de a filmekkel és más sorozatokkal kiegészülve már kifejezetten élvezhető. (sajó)
Arrow (CBS)
mi ez: A DC-képregények kevésbé ismert figurája, Arrow (eredetileg Green Arrow) egyszerre próbálja menteni a lelkiismeretét és a várost, ahol felnőtt. A sorozat maga a tévés szuperhősmánia egyik úttörője, aki megmutatta, hogyan lehet megoldani kicsiben azt, ami más esetekben csak milliókból jön össze. Arrow különleges erők híján csak a képességeire támaszkodhat, de ez kő gazdag íjászként viszonylag könnyen abszolválja. Az idei harmadik évadra már a teljes haveri kör és a rokonok is beszálltak a csapatba, az eddigi városmentős projektet pedig okkult bérgyilkos szektára cserélték (évadkritika a második szezonhoz)
Legends of Tomorrow
Miközben a Marvel a korábbi elpazarolt karakterjogok ellenére egyre ügyesebben fésüli egybe a filmes és a tévés univerzumát, a DC jól láthatóan kapkod és fogalma sincs hogyan reagáljon. A moziban a Superman vs. Batman egyszerre vezeti fel a Justice League-filmet, és a hősök szólófilmjeit, miközben a tévében összesen négy DC-sorozat megy három csatornán. De pont ez a dolog hátránya is, hiszen Fox (Gotham) és a CBS (Supergirl) nem engedi rivális adóhoz a szereplőit, így csak a Flash és az Arrow világát tudják összekapcsolni. A készülő Legends of Tomorrow sorozatban Gotham- és Supergirl-szereplők, és kevésbé ismert DC-karakterek lesznek.
mit hoz a jövő: Óriási változások jöhetnek ősztől, még senki sem tudja, hogy milyen hatással lesz a sorozatra a már bejelentett Legends of Tomorrow. Személy szerint örülnék, ha ősztől kicsit jobban rámennének az írók arra a képregényes vonalra, hogy hogyan lett egy milliárdos playboyból marxista szuperhős. Nem vicc, Green Arrow a képregényekben egy modern kommunista! Roy/Arsenal, vagyis Colton Haynes nem tér vissza a Teen Wolf ötödik évada miatt, amit én annyira nem is bánok, mert a karaktere üresebb volt, mint egy agglegény hűtője vasárnap délelőtt.
jó: Ra's al Ghul és Malcom Merlyn iszonyatosan jók, ahogy Flash vagy Atom alkalmi beugrásai is nagyon kellettek. Felicity még mindig imádnivaló, ahogy Nyssa kisebb szerepeire sem lehet panasz. A verekedések jobbak, mint valaha és azzal sincs semmi gond, hogy a harmadik évadra Roy mellett egy komplett kosztümös csapat segíti Olivert. Malcolm Merlyn történetének lezárása pedig biztosítja, hogy a következő évadban számolni kell vele még.
rossz: Ahhoz képest, hogy mennyire szerették az első két évad flashbackjeit, ezt sikerült teljesen szétbarmolni. Érdektelen, unalmas, és alig ad valamit a történethez, komplett időpocsékolás az egész. A sorozat közepére nyilvánvaló lett, hogy Laurel magasan a legirritálóbb szereplő, és az írók nem igazán tudnak mit kezdeni Theával és Laurellel, miközben Diggle-t szinte alig használják valamire. A női szereplők félrekezelése Felicity esetében a leglátványosabb, aki konkrétan a "hősök csaja" lett, hiszen egy év alatt összekavart Flash-sel, Atommal, hogy aztán a végén csak Oliver mellett kössön ki. A League of Assassins nem lett egy túl izgalmas ellenfél és sokszor nem is lehetett érteni, mit csinálnak és miért.
kinek ajánljuk: Aki már az elején elunta az Arrow-t, az biztos nem a harmadik évad miatt fog visszatérni. A Flash mellett kár lenne abbahagyni az Arrow-t, hiszen ugrálnak át egymás sorozatába a szereplők. Újoncoknak viszont érdemes elkezdeni, mert az Arrow jól hozza a "nolanes" földhözragadtságot. (sajó)
Constantine (NBC)
mi ez: A Constantine nem is annyira illik a szuperhősös vonalba, sokkal inkább misztikus sorozat. 2005-ben megélt egy mozis feldolgozást is (anyám borogass) Keanu Reevesszel, de azt inkább hagyjuk. A Hellblazer képregényekre épít a sorozat, ezekben Constanine, a démonvadász veszi fel a harcot az okkult világ teremtményeivel egy természetfeletti térkép segítségével, hogy megmentse a lelkét az örök kárhozattól.
mit hoz a jövő: Szerencsére semmit, az NBC hamar belátta, hogy ezzel nem ütötték meg a főnyereményt és elkaszálta a folytatást.
jó: Matt Ryan alakításán kívül sok mindent nem lehet felhozni, a CGI borzalmasan gagyi, de néha egész ütős képeket sikerült felvenniük, a démoni bakelites rész pedig teljesen király volt.
rossz: Képregényben nem kell magyarázni, ha egy mellékszereplő nem bukkan fel, de egy sorozatban kissé furcsán jön ki, hogy az állandó társak nem is annyira állandók, az pedig főleg az, hogy épp kocsiszerelés vagy rajzóra miatt nem érnek rá a természetfeletti elleni harcra. Az NBC az eredeti sorrendet is megkavarta, mire adásba kerültek a részek, így volt pár logikai bukfenc, a démonvadászra váró ellenfelek többsége pedig inkább komikusra sikerült. A sorozat – talán a felforgatott sorrend miatt is – koncepciótlannak tűnt, Ryanen kívül pedig szinte csak gyenge színészi játékot láthattunk.
kinek ajánljuk: Akinek rengeteg szabadideje van és akkora Odaát-fan, hogy nemcsak a kispárnája és a bögréje, de még a bugyija is a Winschester fivérekkel van díszítve, bepróbálhatja a 13 részt. (koroknai)
Daredevil
mi ez: A Daredevil két kezdő jogász történetével kezdődik, egyikük, Matt Murdock gyerekkorában megvakult, azonban a radioaktív folyadéknak köszönhetően minden más érzékszerve ember feletti szintre fejlődött. Murdock civilben ügyvédként próbálja segíteni a jót, éjszaka pedig maszkos hősként szolgáltat igazságot. A sorozat a borzalmas Ben Affleck-filmhez képest képregényhű, noiros, már-már Christopher Nolanesen realista. Sokkal kisebb, lokális problémákra a fókuszál a Bosszúállókhoz képest, és jóval árnyaltabbak a karakterek, mint a családbarát Agents of Shieldben. (pilotkritika, évadkritika),
mit hoz a jövő: Akkora közönség- és kritikai siker volt az első évad, hogy a Disney kénytelen volt berendelni a második felvonást is, és jön még három másik sorozat: az AKA Jessica Jones, 2016-ban Iron Fist és Luke Cage, hogy aztán a négy hős megalapítsa a Defenderst. Azzal, hogy berendeltek még egy évadot, a készítőknek érdemes elgondolkodni azon, hogy mikor hozzák be Daredevilt más sorozatokba vagy filmekbe is. A második évadban valószínűleg megjelenik Elektra is, ahogyan várjuk Daredevil egyik ősellenségét, Bullseye-t is. Utcai harcosként igazán belefuthatna már a Punisherbe, vagy akár Blade-be. És akkor boldogan halok meg.
jó: Színészi játék, operatőri munka, koreográfia, színvilág, párbeszédek, forgatókönyv, marveles utalások, karakterépítés, realisztikus ábrázolás és SZINTE MINDEN.
rossz: Néha túl hosszúak a párbeszédek.
kinek ajánljuk: Ez az egyetlen szuperhősös sorozat, amit könnyű szívvel ajánlunk bárkinek. Maga a "hős" aspektus is nincs túltolva, egyszerűen csak egy alaphelyzet, amibe a karakterek belekerültek. A látszat ellenére ugyanolyan komoly, minőségi alkotás, mint mondjuk a House of Cards, senkit se zavarjon a Marvel-logó az intróban. És egyébként is, Vincent D'Onofrio akkorát játszik 13 részen keresztül, hogy az egy Oscar-díjas filmben is megállná a helyét. (sajó)
Flash (CBS)
mi ez: Az Arrow-sorozat kistestvére, a DC-képregények egyik nagy kedvencével, Flash-sel. Barry Allent gyerekkorában baleset éri, aminek köszönhetően szupergyorsaságra tesz szert. Bűnügyi helyszínelőként civilben is a tűz mellett van, hogy aztán az új képességét kihasználva vadássza le a gonoszokat. A Flash jóval pozitívabb, kedvesebb, de cserébe kapunk egy csomó tipikusan képregényes ellenfelet, köztük A szökés testvérpárját, Dominic Purcellt és Wentworth Millert. A történet egy idő után átmegy időutazásba, és talán ez az első alkalom, hogy ezt a témát egy sima network csatorna egyik ennyire szórakoztatóan és közérthetően tálalja. (pilotkritika)
mit hoz a jövő : Jön ugye a Legends of Tomorrow sorozat, amihez a Flash három, kifejezetten sokat szereplő karaktert is ad. A második évad központi figurája minden bizonnyal Gorilla Grodd lesz, aki egy... huh... egy baromi intelligens gorilla telepatikus képességekkel. Ezek után ne kérdezze senki, hogy a mai gyerekek miért nem olvasnak DC-képregényeket. Ettől függetlenül Grodd kifejezetten érdekes karakter lehet, hiszen nem is kell a képernyőn szerepelnie, hogy másokat manipuláljon.
jó: Grant Gustin őrületesen jó Barry Allen, bár közel sem annyira vicceskedő a stílusa, mint az eredeti karakternek. Elképesztően szórakoztató, ahogy Wentworth Miller és Dominic Purcell egymással beszélnek, egyszerre érvényes a mostani helyzetre, és utal sokszor kétértelműen a két színész korábbi sorozatára, A szökésre. Millert különösen jó nézni, szinte látni rajta, hogy imád szupergonoszt játszani, és bevallom, jó érzés újra a tévében látni őt. Az egész évad alatt hangsúlyozzák a készítők, hogy Flash nem csak egy metahuman, aki gyorsan fut, a képessége sokkal több ennél, ezt többször is bebizonyítja. Számomra a legmeglepőbb Cisco kataktere, aki lehetett volna a Flash Jar-Jar Binkse, de ennél valami sokkal több lett. Ő minden képregénynörd megtestesítője, aki szuperhősmániásként tényleg egy szuperhős segítője lesz. És ne feledjük Atom egyre gyakoribb szereplését, ami sokkal indokoltabb Flash világában, mint az Arrow-ban. A nagyszabású évadfinálénál is libabőrös lettem, amikor Atom, Arrow és Flash együtt ment neki Eobard Thawne-nak.
rossz: Főleg az elején nagyon nyálas az egész sorozat, Irisnál gyűlölhetőbb figura kevés van az évadban, amit csak súlyosbít, hogy ő Barry szerelmi szála, amit még bonyolítanak egy másik béna karakterrel, Eddie Thawne-nal is. Barry nevelőapja annyira jó és tisztalelkű, hogy az már fáj. De nekik legalább van funkciójuk, a Flash csapatához tartozó Caitlin Snow viszont tényleg csak egy dologra jó: sírni a pasija, Firestorm miatt. Hiába szórakoztató Cpt. Cold és Heat Wave, a szupergonoszok képességei és jelmezei sokszor elképesztően bénák, és Barry is lehetne egy fokkal viccesebb figura, nehogy már Cisco, egy átkozott laborpatkány legyen a mókamester!
kinek ajánljuk: Nem biztos, hogy minden Arrow-fanatikusnak bejön ez a világ, még a hasonlóságok ellenére sem. Ez sokkal inkább egy klasszikus "jó hős" sztori, cserébe az akció ezerszer látványosabb és az időutazós-párhuzamos univerzumos téma miatt jut bőven a poptudományból. Nolan-rajongók kihagyhatják, viszont akiknek bejön a Bosszúállók lazább, kevésbé véres, de látványos stílusa, az simán megpróbálkozhat ezzel is. A Flash hasonlít leginkább a DC-képregények epikus, de kissé ártatlan világára. (sajó)
Gotham (Fox)
mi ez: A helyszín adott, az a Gotham, ahol Batman próbál rendet tartani, csak épp az időpont más, Bruce Wayne ugyanis még csak gyerek. A város utcáiért hatalmas harc folyik maffiák között, ebben a világban próbál boldogulni a későbbi rendőrkapitány James Gordon, a fiatal Pingvin, illetve a még csak szintén gyerek Macskanő, Méregcsók, illetve még a bűnüldözés oldalán álló később Rébusz, Edward Nygma is. (évadkritika és pilotkritika)
mit hoz a jövő: Rendesen belecsaptak a lecsóba az évadzáróban a maffiaszálaknál, de a Batmanhaz közelítő történetvonal is sokkal jobb lehet: Bruce talált egy járatot, ami egy titokzatos barlanghoz vezet. Nygmából kitört a gonosz, a Fox rendelt mellé még kettőt, hogy kellő kaland legyen a második évadban is. E. Nygma nagyobb szerepet kaphat, elég valószínű, hogy ő lesz majd a nagy átívelő történetszál a következő évben. Jön a Joker és Mr. Freeze is, szóval tobzódni fogunk a klasszikus gonoszokban, ami csak még több akciót, rejtélyt és nyomozást jelent majd a sötét Gothamben.
jó: Ben McKenzie már bizonyított csomó mindenben (és most nem az OC-re, hanem inkább a Southlandre gondolok), de az évad legnagyobb felfedezettje bizony a Pingvint megformáló Robin Lord Taylor, aki annyira zseniálisan hozza a tenyérbemászó, feltörekvő Oswaldot, hogy az egyik kezemmel vasalót nyomnék az arcába, a másikkal meg egy Emmyt adnék neki. Az évad végére sikerült kicsit koncepciót rántani a sorozat mögé, talán a második évad már végig ilyen botladozások nélkül tud haladni, és akkor mindenki nagyon hálás lesz. A képi világ zseniális volt már az elejétől kezdve, a sztori is összeszedte magát, és eddig a behozott karaktereket is jól tartották egyensúlyban, de a második évad kihívás lehet ennyi gonosszal.
rossz: Összevissza jöttek be a gonoszok, valaki felbukkant egy villanyoszlop mögül, gyilkolászott, aztán már el is tűnt egy csatornafedő alatt. A történetszálakkal is voltak komoly gondok, még az évadzáróban is, amik persze a nagy sémába nem szóltak bele, de nagyon bosszantó, hogy az orrunk előtt történő dolgokat kennek el magyarázat nélkül.
kinek ajánjuk: Őszintén, mindenkinek. Azt már elárultuk, hogy az évad végére kipofozták a dolgot, úgyhogy csak át kell nyomulni az elején, de a második évaddal is kezdhetünk simán. A szuperhősös vonal nincs túltolva (ebben nagyon hasonlít a Daredevilre), inkább csak egy jelzésértékű háttér. Nincsenek szuperképességű embereink, csak gonosz figurák egy alternatív valóságban, amit a maffiaháború ural. Mindig van egy nyomozós eset, néha akad egy átívelő történetszál is, de nagyon jól issza át az egészet a Gotham-hangulat. (koroknai)
Powers (PlayStation)
mi ez: A PlayStation első saját fejlesztésű tévésorozata Brian Michael Bendis kultikus Powers-képregényéből. Ebben a világban vannak, akik valamiért különleges képességekkel születnek, a rendőrség pedig speciális osztagot hoz létre emiatt. Ide tartozik a főhős is, aki kap maga mellé egy zöldfülűt, majd a történet ezerfelé ágazó szálai egy viszonylag egyszerű befejezésben érnek véget. Sharlto Copley, Noah Taylor és Eddie Izzard fantasztikusan játszik, a készítők pedig nagyon próbáltak figyelni arra, hogy ne csak vérmennyiség, hanem a hősök és antihősök közti nem szokványos interakció miatt is emlékezetes maradjon. (az első három rész kritikája)
mit hoz a jövő: A borzasztó nézettség a PlayStation érzékelhető nemtörődömsége ellenére jöhet a második évad, amit egy gigantikus cliffhangerrel vezettek fel. Az már egészen más kérdés, hogy a képregény rögtön ezzel a sztorival kezdődik, de a készítők már így is átírtak szinte mindent, szóval ezen nincs mit csodálkozni. A jövővel kapcsolatban kicsit tanácstalan vagyok, mert akkora csalódás volt az első évad, hogy nem is akarom tudni a folytatást. Csak reménykedem benne, hogy legalább ezt a borzasztó, túl fényes és plasztikus világot az eredeti noirra cserélik, mert akkor legalább háttértévézésként hajlandó leszek elviselni.
jó: Sharlto Copley, Eddie Izzard, Noah Taylor, Michelle Forbes, Andrew Sensenig és Adam Godley. Ez hat olyan színész, akik tényleg kihozták a maximumot a karakterükből, már amit a forgatókönyv engedett. Különösen Izzard és Taylor remekel, de Copleyval sincs semmi gond a főszerepben. Értékelem, hogy a sok polkorrekt network tévével szemben a Powersben van vér és káromkodás dögivel.
rossz: Valószínűleg a legnagyobb baj az a Powersszel, hogy mindenféle különösebb indok nélkül a feje tetejére állították az eredeti képregényt. Sötét, rideg, noiros világ helyett állandóan süt a nap, alig van éjszakai jelenet, a tökös és vicces Walker állandó nyávog és panaszkodik, Pilgrim pedig csak azért van, hogy útban legyen. Az állandóan bagózó Johnny Royalle drogügyletes történetszála értelmetlen, ahogy arra sincs magyarázat, hogy miért ragaszkodik annyira Calistához. A Joss Whedonhoz hasonlóan erős női karaktereket író Brian Michael Bendis ÖSSZES női karakterét sikerült elcseszni. Nem is tudok dönteni, hogy Pilgrim, Calista vagy Zora az idegesítőbb, és hogy melyiküket játssza rosszabb színész. Szégyen és gyalázat, hogy egy PlayStationre fejlesztett sorozat megelégszik ilyen látvánnyal, pláne, hogy közben a network tévék pont erre adnak egyre többet. És ezt még azzal sem tudták kompenzálni, hogy cserébe a legrosszabb ZS-filmek mintájára ömlött a vér, amikor Wolfe csak egy pillanatra is elszabadult.
kiknek ajánljuk: Tényleg csak a hozzám hasonló szuperhősbuziknak ajánlanám a Powerst, mert vannak benne klassz momentumok és színészi alakítások, de olyan összecsapottnak, elhamarkodottnak és sokszor konkrétan dilettánsnak tűnik a forgatókönyv, hogy az valami felháborító. (sajó)