Hoppá, itt a HOPPex!

2015.09.08. 13:44

Nyár közepén elkezdődött a HOPPex (Hungarian OmniPublisher Programmatic Exchange) tesztelése, miután a közelmúltban kiválasztották a magyar prémium kiadói platform technológiai partnerét. A CEMP, a Central Digitális Média és az Origo részvételével létrejött független hazai szervezet a reklámpiac automatizálásában élenjáró nemzetközi Rubicon Projecttel (NYSE:RUBI) szerződött. A kezdeményezéshez mostantól csatlakozhatnak új tartalomszolgáltatók is. A projektben résztvevő kiadóknak csak és kizárólag a HOPPexen keresztül lesz elérhető programozott módon az inventory-juk. 

A digitális médiaköltések egyre nagyobb része zajlik automatizált rendszereken keresztül, így van ez a magyarországi piacon is. Ez a tendencia korábban elsődlegesen a nemzetközi közvetítőknek kedvezett, háttérbe szorítva a hazai piaci szereplőket. A magyar szakemberekből álló csapat a HOPPex-et éppen azzal a céllal hozta létre, hogy a hazai médiatartalom-szolgáltatók programozott értékesítési tevékenysége hatékonyabbá válhasson, biztosítva ezzel a magyarországi szereplők versenyképességét.

Az alapítás után a kiadói platform a megfelelő technológiai partnert kereste, hogy a hazai piaci igényeket a lehető legszakszerűbben tudja kiszolgálni. A kiválasztási folyamat eredményeként a HOPPex a nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező Rubicon Projectet választotta technológiai szolgáltatójának. „A partner kiválasztásakor fő szempont volt, hogy egy kifejezetten megbízható, nagy, nemzetközi szolgáltatót válasszunk, amely szinte minden felmerülő igényt ki tud elégíteni. A Rubicon Project ennek pontosan megfelel, a résztvevők egy része pedig már korábban is tesztelte, és kifejezetten pozitív tapasztalata volt vele”– mondta Vándor Attila, a HOPPex ügyvezető igazgatója.

Ez a hetedik együttműködés, amely a Rubicon Project platformján jött létre, olyan korábbi összefogásokat követve, mint a La Place Media és a Pangaea Alliance. Jay Stevens, a Rubicon Project nemzetközi vezérigazgatója elmondta: “A HOPPex elindítása egy folyamatosan növekvő nemzetközi trendbe illeszkedik, ugyanis a digitális hirdetési piac kihívásaira válaszolva egyre több prémium szolgáltató próbálja növelni a programozott hirdetések hozzáférhetőségét.”

A technológiai partner kiválasztása után a magyar prémium programozott piactér működése újabb szakaszához ért: a nyár közepétől zajlik a tesztüzem. „A HOPPex-et egy korábban ki nem mondott, de jól felismert igény hozta létre. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a megalakulás óta számos tartalomszolgáltató keresett meg minket azzal, hogy szeretnének csatlakozni. Már a projekt elején is ennek a lehetőségnek a biztosítása volt az egyik fő célunk, ezért mostantól új tartalomszolgáltatók is csatlakozhatnak a HOPPex-hez. A tesztüzem szerepe éppen az, hogy erre a nyitásra a lehető legmagasabb színvonalú legyen a szolgáltatás” – tette hozzá Vándor Attila.

Becslések szerint a magyar prémium programozott piactér a három kiadót együttesen tekintveegyedülálló módon 90% körüli elérést produkál. A CEMP, a Central Digitális Média és az Origo közös DKT adatai is kiemelkedőek: együttesen, havi átlag 1,1 milliárd oldalletöltést tudnak felmutatni 2015-ben.