Piroska
-3 °C
0 °C
Index - In English In English Eng

Népszabadság: Habony annyira eltökélt, hogy még a volt RTL-főnöknek is munkát ajánlott

2015.09.17. 10:08

A Népszabadság információi szerint a Fidesz egyre elégedetlenebb, amiért Habony Árpád háttérember és Andy Vajna még mindig nem tart sehol a jobboldali médiabirodalom kiépítésében. Pedig Orbán Viktor állítólag az őszi tisztújító ülésig adott haladékot arra, hogy végre pótolják a Simicska Lajossal való összezördülés után elhullott pártközeli médiafelületeket. Az idő szorítása miatt

Habony még annak a Dirk Gerkensnek is állást ajánlott, akivel tavaly nagyon komoly összetűzésbe került a kormány, és akinek leginkább köszönhető az RTL Klub erős kormánykritikus hangneme.

Gerkens azóta már nem az RTL Klub vezérigazgatója, és bár sokáig lehetett hallani, hogy egy Lázár János vezette fideszes háttéralku miatt menesztették, ezt a csatorna cáfolta.

Habony azért kezdett kapkodásba, mert a Napi Gazdaság átnevezésével már ősszel dübörögnie kellett volna a kormánypárti médiának, ami a napilap mellett

  • több online médiumból
  • egy ingyenes lapból
  • egy hetilapból
  • esetleg egy rádióból
  • illetve az Andy Vajna által megvásárolt TV2-csatornákból állt volna.

Ehhez képest meglehetősen vérszegény teljesítmény egy eladási szinten mérhetetlen Magyar Idők, illetve az olyan marginális termékek, mint a Bayer Zsolttal és Tibi atyával támadó Blogstar, illetve a Lokál nevű bulvároldal.

A Népszabadság szerint a már korábban pletykált Via.hu és a 888.hu lenne a két kormánypárti online portál, de előbbi beindításáról állítólag már lemondtak. A volt TV2-s programigazgató, György Bence saját híroldalát azonban már most szeptemberben bemutathatják az Internet Hungaryn. Persze leginkább a TV2 megvásárlása sürgető, de ez is egy évet késik.

A Népszabadság szerint emögött az áll, hogy Yvonne Dederick az 50 százalékos tulajdonrészével továbbra is résztulajdonos akar maradni, Simon Zsolt viszont eladna mindent, de kizárólag piaci áron. Vajna ennyit nem fizetne, ráadásul a Fidesz saját magát gáncsolta el azzal, hogy jogszabály-módosítással lehetetlenné tette, hogy a TV2 külföldről sugározva bújjon ki az adókötelezettségei alól.

A szűkös idő miatt azonnal bevethető szakember kell, ezért keresték meg azt a Gerkenst, aki állítólag a távozása után nem sokkal találkozott Rogán Antallal, de Habonnyal is egy edzőterembe jártak sokáig. Az ajánlat ahhoz nem volt elég, hogy Gerkens az egzisztenciáját kockáztatva Dubajból visszaköltözzön Budapestre, és  gatyába rázza az átfideszesedett TV2-t. A Népszabadság megkereste Gerkenst, de a volt igazgató rosszindulatú pletykának nevezte az értesülést.

Nem ez az egyetlen RTL-es összefonódás: a Gerkens-éra alatt rengeteget foglalkoztatott IKO cég állítólag felvette a kapcsolatot a TV2-vel, hogy a jövőben nekik is szállítanának műsorokat. Ezt a céget Rákosi Tamás, Gerkens jó barátja irányítja, és állítólag az ott dolgozóknak már leszóltak, hogy várjanak még kicsit, hamarosan nagy dobásra készülnek.