Árpád
-3 °C
4 °C
Index - In English In English Eng

A TV2 lehet Simicska utolsó esélye Orbán ellen

2015.10.22. 10:38

Minden komolyabb hetilap nagyobb terjedelemben foglalkozik a TV2 eladásával, amit  egyszerre vett meg  Andy Vajna cége és a Simicska Lajoshoz közeli Fonyó Károly vállalkozása. A jelenlegi helyzet szerint még mindig nem lehet tudni, hogy kié is a második legnagyobb kereskedelmi csatorna, de a megjelent hetilapokban érdekes részletek kerültek ki az üggyel kapcsolatban.

A Heti Válasz nagycikkben próbálta átvenni, hogy mi történt a magyar médiapiacon a közelmúltban, és milyen átrendeződések várhatók még.

  • Van olyan terv, hogy a Metropolhoz hasonlóan az ingyenes Lokált ugyanúgy metróaluljárókban osztogatnák, ezzel teremtve konkurenciát a Simicskához tartozó lapnak.
  • A Ripost.hu indulása előtt a Story magazintól távozó Ómolnár Miklós Habony Árpádéknak prezentálta az új online bulvárlap ötletét.
  • Rádiót is kap a Napi Gazdaságból Magyar Időkké váltó kormánypárti napilap, amit az orbánista, korábbi Magyar Nemzet-esek készítenek elő, és hosszú távon a Lánchíd rádió riválisának szánják, ami – ki nem találják – Simicska Lajos adója. Liszkay Gábor vezetésével a 105,9-es frekvencián lesz majd hallható a rádió valamikor.
  • A szintén Simicskához köthető Class FM csak azért nem kap konkurenciát, mert egy év múlva lejár a szolgáltatási jogosultsága, aminek meghosszabbításával már amúgy sem számolnak a Fideszben, mindenki kész tényként kezeli, hogy a Roxy Rádió korábbi frekvenciáján, a 96,4-en úgyis elindul Andy Vajna – rendkívül kreatívan – DJ FM-nek nevezett rádiója
  • Ha sikerül Vajnának megvenni a TV2-t, akkor a kormány nem próbálja kivéreztetni a kereskedelmi tévéket, és engedélyt ad a milliárdos bevétellel járó terjesztési díj beszedésére
  • Csak a szórakoztatás kedvéért, de a cikkben párhuzamot vonnak Simor András, Bajnai Gordon és Andy Vajna között, hiszen Vajna is offshore cégen keresztül szívja fel a kaszinókból, illetve korábban a filmekből származó bevételét, így rá is illik az offshore-lovag leírás.

A Figyelő is legalább három oldalt szentelt a TV2 eladásának, a hetilap a TV2 és tulajdonosai körül történeteket vizsgálta az elmúlt két év távlatából. A cikkben kitérnek arra, hogy Simicska Lajos valószínűleg hasonló biankó szerződéssel szerezte meg a teljes tulajdonjogot a Magyar Nemzetre, miután legecizte Orbán Viktort, mint most a TV2-t.

Kitérnek arra is, hogy a kormány és Simicska között megromló viszony eredményeként kezdtek elapadni az egyébként is veszteséges csatornánál az állami hirdetések, amire eredetileg Simon Zsolték alapozták a csatorna felfuttatását. Ezért alakították a Simicskáék biztosítékának számító két vállalatot, hogy ennek köszönhetően Fonyóéknak ne lehessen reális esélyük kivásárolni őket a cégből. A Simicska–Orbán-csörte után végül arra kényszerült a Simon Zsolt, Yvonne Dederick páros, hogy a már csak a ProSieben hiteleiből élő TV2-t eladja valamelyik félnek. Állítólag megpróbálták kiszervezni Fonyóék érdekeltségét a csatornából, de

az 5 milliárd forintos vételi ajánlat sem volt elég.

A Figyelő szerint komoly esély van arra, hogy végül Fonyóéknak ad igazat a bíróság, ezzel évekre hátráltatva Vajna és a Fidesz nagyratörő médiaterveit. Ráadásul a várhatóan évekig tartó huzavona a TV2 létét is fenyegeti, és ha nem vezetik be sürgősen az – egyébként RTL Klub által is kívánt – terjesztési díjat, ami havi 4-500 millió forintot hozhatna a konyhára, akkor a TV2 már januárra fizetésképtelenné válhat.

Eközben a HVG inkább csak összefoglalta az eddig történteket, és elsősorban azt vonta le konklúzióként, hogy az

alsó hangon körülbelül 20 milliárd forintos üzlet

lehet Simicska Lajos utolsó dobása Orbánnal szemben, ha nem akar végleg alulmaradni a Fidesszel folytatott médiaharcában.

Közben az Indexnek sikerült elkapnia, ahogy egy budapesti étteremben találkozott egymással Vajna, Dederick, Simon és a RTL Klubtól pont a kormány izmozásának idején távozó Dirk Gerkens, akit Vajna a TV2 élére szán. Vajna válaszolt az Index kérdéseire, igaz, kevés konkrétummal szolgált azon kívül, hogy ő megvette a csatornát. 

Andy Vajna sem tudja, kié a TV2

A mai Népszabadság egyébként azt írja, hogy a cégbíróság hiánypótlásra szólította fel Fonyó Károlyt, illetve bekérte a TV2-t korábban birtokoló német ProSiebenSat1 beleegyezését is az adásvételhez. Ha az elmaradást Fonyó nem pótolja, akkor nem írják a nevére a TV2 vagyonkezelőjét. A Figyelő cikkéből egyébként kiderült, hogy Fonyó állítólag tíz napig Franciaországban tartózkodik.