Zsófia
16 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

Az Origo volt vezetője lett a Tények Extra főszerkesztője

2016.06.06. 16:02 Módosítva: 2016.06.06. 16:34
Pálmai L. Ákos lesz a Tények Extra új főszerkesztője a hvg.hu információi szerint, miután az ex-TV2-es György Bence váltotta Pálmait a portál élén.

„Azurák Csaba tavaly márciusban, a jelenlegi Origo-főszerkesztő-helyettes Gábor László távozása után vette át a TV2 aktuális műsorainak főszerkesztői posztját, amivel tulajdonképpen megszűnt a Tények főszerkesztői pozíciója is. A posztra legesélyesebbnek az a Pálmai L. Ákos tűnik, aki az RTL Fókuszában volt riporter, utána a TV2 Aktívját és Magellánját szerkesztette, majd átment az Origóhoz, ahol egyszer csak főszerkesztő lett belőle. A helyére nemrég nevezték ki György Bencét, a TV2 kettővel ezelőtti programigazgatóját, szóval a kígyó szépen a saját farkába harapott” – írtuk két hónappal ezelőtt.

hvg.hu értesülése szerint a jóslat majdnem bejött: bár a Tények főszerkesztője azóta Kőhegyi Anna lett, Pálmai L. Ákost kinevezték a Tények Extra új vezetőjéül. A TV2 sajtóosztálya megerősítette az információt.

Pálmai L. Ákos
Pálmai L. Ákos
Fotó: Facebook

Pálmai 2014-ben került az Origo élére, amikor valószínűsíthetően politikai nyomásra az előző főszerkesztőnek, Sáling Gergőnek távoznia kellett. Az akkori vezetőváltás azután történt, hogy az Origo több, Lázár János titkolt hotelszámláiról szóló cikket megjelentetett, bár a portál akkori tulajdonosa, a Magyar Telekom kiadott egy közleményt, amelyben "abszurdnak" nevezte a vádat, miszerint a két ügynek köze lenne egymáshoz. Akárhogy is, az Origo szerkesztőségének nagy része felmondott akkor.

Viszont Pálmai sem vezethette sokáig a portált: 2016-ban a Telekom eladta a céget a New Wave Media Kft.-nek, annak a cégnek, amelyik a VS.hu-t is kiadta, és amelyikről kiderült, hogy több mint félmilliárdos támogatást vett fel jegybankos alapítványoktól; amikor ez a tény nyilvánosságra került, a VS csaknem teljes szerkesztősége felmondott. A New Wave az Origo megvásárlása után ("közös megegyezéssel") megvált Pálmai L. Ákostól.

A TV2-nél nemrég - amikor Andy Vajna kormánybiztos megvásárolta a csatornát - az Origo két évvel ezelőtti helyzetéhez hasonló átrendeződés kezdődött el. A csatorna hírműsora élére is ekkor nevezték ki a Story főszerkesztőjét, Kökény-Szalai Vivient, aki korábban csak a bulvárban szerzett tapasztalatot. A csatornához azóta a 444.hu számításai szerint 1,3 milliárd forintnyi közpénz került az állami megrendelésű hirdetéseken keresztül, de a TV2 politikai irányultsága sem maradt titokban, amikor például pont a mostantól Pálmai által vezetett Tények Extra elindította "rejtőzködő milliárdosokat" leleplező sorozatát, az első adásban épp Soros Györggyel.

Ne maradjon le semmiről!