Erhard
2 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Közpénzből vette, Romániába viszi tévébirodalmát Andy Vajna

2016.07.05. 20:19

A román médiahatóság kedden engedélyezte, hogy Andrew G. Vajna három meglévő és öt tervezett tévéadója Romániából sugározzon műsort, írja a Nol.hu Turos Lóránd, a romániai Audiovizuális Tanács (CNA) tagjának közlése alapján.

isaura
Grafika: szarvas

A Chili TV, az Izaura TV, a Joy TV, a Kiwi TV, a Mozi+, a Prime, a Super TV2 és a Zenebutik csatornák romániai bejegyzését Vajna Romániában alapított cége, a S.C. CEE Broadcasting Co. Srl. kérvényezte.

Mit jelent ez?

  • Romániában gyakorlatilag nincs, vagy minimális a műsorszolgáltatási díj, tehát Vajna ezzel a lépéssel spórolni fog, írja a lap. Emlékeztetőül, a filmügyi kormánybiztos több milliárd forint rövid és hosszú lejáratú hitelt kapott az állami tulajdonú Eximbanktól, hogy tévét vásárolhasson, és azt fenntarthassa.
  • Bár a sugárzott műsorok tartalmi szabályozása szigorúbb Romániában, (komolyabban veszik például a gyerekek jogait) a román médiahatóság azonban alapvetően csak a román csatornákat vizsgálja, a Magyarországra sugárzott csatornák esetében csak akkor, ha a magyar médiahatóság kérvényezi egy adott eset kivizsgálását. Fel is teszi a lap a kérdést, hogy a magyar Médiatanács vajon mennyiszer fogja kérni Romániától, hogy nézzenek Vajna csatornáinak körmére.

A lap megkérdezte a TV2-t, miért akarnak Romániából sugározni, a csatorna válaszában a brexitre hivatkozik:

„A brexit, illetve a bővülő csatornaportfólió kapcsán a hatékonyabb működés érdekében több alternatívát is megvizsgáltunk, végül a román joghatóság mellett döntöttünk. Ugyanis a médiacégnek eddig is csak a főcsatornája volt idehaza bejegyezve, a Super TV2, a Pro4 és a Fem3 formálisan még Londonból sugározza a műsorát” – írták.

A Nol hozzáteszi, nem egyedi eset, hogy magyar nyelvű adók külföldről sugározzanak, többségük külföldön van bejegyezve, az RTL kábelcsatornái például Luxemburgban.