István, Vajk
18 °C
33 °C
Index - In English In English Eng

A Századvég kezébe kerülhet az Echo TV

2016.09.07. 09:48

A Népszabadság információi szerint a Századvég kormányközeli közvélemény-kutató cég veheti meg Széles Gábortól az Echo TV-t. Az napilap azt írja, hogy a Századvég Alapítvány több munkatársa is megjelent a csatornánál, és már a műsoroknál is tanácsot adnak.

A Századvég csak 2012 és 2014 között 4,1 milliárd forintért készített elemzéseket a kormánynak.

Azt Széles Gábor tulajdonos is elismerte a Népszabadságnak, hogy a Századvég Alapítvány segítségével két új műsor indul a csatornán főműsoridőben. Azt viszont cáfolta, hogy a tévé eladásáról tárgyalna a céggel.

Szaniszló Ferenc az Echo Tv ismert műsorvezetője
Szaniszló Ferenc az Echo Tv ismert műsorvezetője

A nagy kormányközeli összefogás célja a Népszabadság szerint az, hogy nézőket hozzanak el attól a Hír TV-től, ami Simicska Lajos Fidesszel való összeveszése óta erősen kritizálja a kormányt. Hiába ment el a nézők egy része, azok nem az Echo TV-hez érkeztek, hiszen nagyjából 0,2 százalékos közönségarányuk van a Hír TV 1,2 százalékához képest.

A napilap azt is megjegyzi, hogy Széles médiabirodalma (Echo TV, Magyar Hírlap) az elmúlt öt évben másfél milliárd forintos veszteséget termelt annak ellenére is, hogy a Simicska-közeli médiafelületekről (Heti Válasz, Magyar Nemzet, Hír TV) eltűnt állami hirdetések egy része náluk kötött ki.