Nándor
8 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Andy Vajna csatornáit vizsgálná az EU csalás elleni hivatala

2016.09.15. 08:49

Az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) erősen érdeklődik az iránt, hogy miért dobták ki a MinDig TV-nél a Euronewst az ingyen tévécsomagokból, miközben Andy Vajna csatornáit bárki nézheti, értesült a Figyelő. A lap csütörtöki számában azt írja, hogy bár hivatalos eljárás egyelőre nincsen az ügyben, a szervezetnél állítólag elkezdték begyűjteni az információkat.

A legnézettebb európai hírcsatorna hét év után tűnt el az ingyenes digitális csomagból, július vége óta elérhetetlen a MinDig TV nézői számára. Bár az Antenna Hungária Zrt. kissé máshogy kommunikálta a dolgot, ők úgy jelentették be, hogy új adókkal bővítik az analóg földfelszíni sugárzás utódjaként létrejött ingyenes digitális csomag kínálatát. Bár ekkor Vajna legfrissebb csatornáinak még a nevét sem lehetett ismerni, az már eldőlt, hogy bárki ingyenesen nézheti őket.

A Mindig TV 12 csatornájából jelenleg hat közszolgálati, és négy tartozik a TV2 csoporthoz, a főadó mellett a FEM3, a Zenebutik és az Izaura TV. A Euronews Magyarországon korábban heti 800 ezer nézőt ért el, hogy ez mennyivel csökkent augusztus óta, arról egyelőre nincs adatuk.

Fischer Gábor, a TV2 kábelporfóliójáért felelős igazgatója a siófoki Média Hungary 2016 konferenciáján jelentette be, hogy a TV2 csoport tíz új csatornát fog indítani.

Közben a lengyel köztévé elnöke Jacek Kurski nemrég arról beszélt, hogy közös, angol nyelvű közép-európai tévécsatornáét indítanának V4 Tv címmel. Egy ilyen, angol nyelvű hírtévének azonban valószínűleg nem lenne túl nagy nézettsége az érintett országokban, így a cél valószínűleg a közös kommunikációs csatorna lenne Brüsszel felé.