Salamon
10 °C
14 °C
Index - In English In English Eng

Rekordösszegű, 5,7 millió forintos sérelemdíjat fizet a TV2

2016.11.04. 17:34
Egy Tények-riport miatt 5,7 millió forintos sérelemdíjat kell kifizetnie az Andy Vajna tulajdonában álló TV2-nek, valamit főműsoridőben kell bocsánatot kérniük Spéder Zoltántól.

A TV2 a tárgyalás során azzal védekezett, hogy a Tények-riportot fontos közügyek feltárása érdekében készítették Spéder Zoltánól, aki júniusban még az FHB vezetője volt. A Fővárosi Törvényszék a látottakat másképp értelmezte, hiszen első fokon kimondta: a műsorban valótlan állításokat híreszteltek az üzletemberről, és ezzel megsértették jóhírnevét, magánélethez és a magántitok védelméhez fűződő jogait.

Az ítélet indoklásában az is szerepel, hogy az országos csatorna tendenciózusan szerkesztette, csoportosította a Spéderre nézve sértő állításokat, felrúgták a szakmai szabályokat és az alapvető médiaetikát, minősíthetetlenül személyeskedtek, és azzal, hogy a Spéder által irányított bankról valótlan állításokat tettek közzé, akár meg is rendíthették volna egy pénzintézet helyzetét. Spéder sérelemdíjként 4,2 millió forintot, a tudta nélkül készített paparazzófotókért további 1,5 millió forintot követelt a TV2-től. Kérésnek a bíróság első fokon helyt adott. 

Ez volt a második per, amiben Spéder Zoltán az őt lejárató sajtóterméket beperelte: először a Ripost internetes újságot, mert abban róla és Stumpf István alkotmánybíróról közöltek engedély nélkül készült fotókat és tettek hozzájuk személyeskedő megjegyzéseket. A tartalmat a Ripostnak az első fokú határozat alapján el kell távolítania.

Spéder Zoltán a TV2 által fizetett sérelemdíjat jótékony célra fogja felajánlani.

Spéder Zoltán az Indexet is kiadó CEMP elnöke.