Nárcisz
7 °C
15 °C
Index - In English In English Eng

A TV2 meg sem kereste a Hvg.hu újságíróját a lejárató anyaghoz

2016.11.14. 20:24

A hvg.hu szerkesztősége a leghatározottabban visszautasítja a torzításokra épülő karaktergyilkossági-kísérletet, és kiáll kollégája mellett.

írja a Hvg.hu szerkesztőségi cikkében, amit a TV2 Tények Gergely Zsófia újságíróról készített műsora miatt közöltek.

Eddig nem volt jellemző, hogy egy cikk miatt személyében támadjon újságírót a kormányhoz közeli média, de a Várhegyi Attila egészségi állapotát érintő cikk kapcsán ez is megtörtént a Hvg.hu újságírójával, Gergely Zsófiával. Ráadásul a Tények először egy azonos nevű, másik nő képével illusztrálta az anyagát, majd amikor ez kiderült, elnézést kért a másik Gergely Zsófiától, és még vehemensebben támadta a Hvg.hu újságíróját.

A szerkesztőségi reakcióban megszólal a felelős szerkesztő, Nagy Iván Zsolt is, aki szerint "amit a TV2 tett (...), az nem egyszerű vagdalkozás, hanem fenyegetés, egy újságíró megfélemlítésének kísérlete, amit a leghatározottabban visszautasítunk".

Összeértek a dolgok?

„Az elmúlt két évben több kényes témát dolgoztam fel, egyik cikksorozat a TV2 tulajdonosváltásáról szól, ott nyilván nem rajonganak értem” – mondta Gergely Zsófia az Indexnek, megjegyezve, hogy

a Vajna-féle csatorna úgy nevezte őt rejtőzködőnek, hogy meg sem próbálták őt felhívni,

noha minden elérhetősége ismert, hiszen a csatornáról szóló cikkei készítésekor számtalanszor megkereste a TV2-t.

Az újságíró Schmidt Mária állami részvényvásárlásáról is írt, márpedig a Terror Háza vezetője, a kormány emlékezetpolitikájának meghatározó alakja családi barátja Várhegyi Attilának és feleségének – ami még egy magyarázat lehet a személyére kihegyezett kormánysajtó-reakciókra. A legutolsó sajtópert épp Schmidt indította Gergely ellen. Ezt a Terror Háza vezetője első fokon októberben elbukta.

A TV2 egy másik karaktergyilkosság-kísérlete, a Spéder Zoltán üzletembert még a nyáron kipécéző anyag miatt is szálka lehetett Gergely Zsófia a TV2 szemében, ugyanis ő tudósított arról a perről, amit Spéder indított a csatorna ellen. A TV2 múlt heti anyagában azt állította, hogy az újságíró ott sem volt a tárgyaláson, de Gergely ezt a lap mostani reakciójában iratokkal cáfolta. (Disclaimer: Spéder Zoltán az Indexet kiadó rt. tulajdonosa.)

Közszereplő Várhegyi Attila?

Az utolsó csepp valószínűleg a Várhegyi egészségi állapotát firtató riport volt.

Az egykori szolnoki polgármester – akit 2002-ben folytatólagosan elkövetett, nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt ítéltek felfüggesztett börtönre, mert 1995-ben polgármesterként 154 millió forint hátrányt okozott Szolnok önkormányzatának több ingatlan eladásával – ősfideszes, a párt legbelsőbb köréhez tartozik, közvetlen kapcsolatban Orbán Viktorral. A Fidesz választmányi elnöke volt, államtitkár, parlamenti képviselő – posztjairól az ítélet miatt mondott le –, de nem lett kegyvesztett, 2006-ban is kampányfőnök volt, igaz, az elbukott választás után Kubatov Gábor váltotta.

Hogy közérdekű hír-e a betegsége, az nem egyértelmű még egy közszereplő esetében sem. Várhegyi azonban informálisan az évi 80 milliárd forintból gazdálkodó közmédia vezetője, bár hivatalosan csak tanácsadóként van jelen az MTVA-nál, ahol nyáron egy lehallgatási botrány is volt, amelyben érintettségét elismerte Vas Imre, aki Várhegyi polgármestersége idején Szolnokon kabinetfőnökként dolgozott. Várhegyi nemcsak tanácsadó, de hozzá köthető cégek révén sokmilliós szerződési viszonyban áll az MTVA-val, ahogyan arról korábban a Direkt36 írt

Gergely Zsófia szerint tekintettel Várhegyi közmédiát érintő befolyására nem mellékes egészségi állapota sem, hiszen az hatással van feladatai ellátására. Értesülése alapján Várhegyi szívinfarktusa súlyos volt, a leellenőrzött információt később sem cáfolták.