Feje tetejére állt a világ: kábeladók vertek országos kertévéket vasárnap

2016.12.06. 06:55
A Super TV2 a Sztárban sztár + egy kicsi című énekes showműsorral, az ATV pedig a Frizbi Hajdú Péterrel című talkshow-val verte a TV2-t és az RTL-t a teljes lakosságban. A hét legnézettebb műsora erről még az X-Faktor lett a kereskedelmi korcsoportban és a teljes lakosságban is.

A múlt heti nézettség sem úgy alakult ahogy arra számítani lehetett, hiszen a teljes lakosságban egy Híradó megelőzte az X-Faktort, de ebből a szempontból ezen a héten helyreállt a rend, az RTL showműsora 18-49-ben 26,3 százalékos közönségarány mellett 402 ezer nézőt érdekelt, a teljes lakosságban közel azonos, 26 százalékos volt a közönségaránya, a nézőszáma pedig 1 023 652. Ez persze az 5-6 évvel ezelőtti számokhoz képest smafu, de ez már egy másik piac, a kicsinek is örülni kell.

Screen Shot 2016-12-05 at 17.58.36.png

A vasárnap esti verseny hasonlóan alakult, mint múlt héten: ugyan a Super TV2-re tolt Sztárban Sztár + egy kicsi közönségaránya és nézőszáma is csökkent (18-49-ben 277 294-ről 264 537-re, teljes lakosságban 800 111-ről 758 657-re), de ez is elég volt ahhoz, hogy az RTL-en vetített Godzillát és a TV2 esti filmjét, A Quantum csendje című James Bond-filmet is elverje. Az este kilenc utáni sávban meg jött az ATV-re visszatérő Frizbi, aminek a teljes lakosságban 297 000 nézője volt, szemben a TV2 218 ezres és az RTL   263 ezer fős eredményével, igaz ők nem saját gyártást, hanem amerikai filmet adtak. A Való Világ 8 legutóbbi párbaja este nyolctól 238 000 embert érdekelt egyébként, ezt az RTL II-n lehetett látni.

Screen Shot 2016-12-05 at 17.58.11.png

A hétköznapokban nagy változás, földindulás nem volt, a kereskedelmi korcsoportban az RTL fölénye lehengerlő, este 6 után a TV2 jó, ha két félórára el tudja csípni a piacvezetőt. A Válótársak közönségaránya 18-49-ben egy százalékot, a Gyertek át! hármat esett, a Keresem a családomé viszont 2,2 százalékot nőtt, utóbbi lassan eléri a 20 százalékot is, Lilu családegyesítése ezek szerint a fiatalokat is érdekli.

A teljes lakosságban a TV2 a Bumm! című vetélkedővel és a Tényekkel kapta el az RTL, de csak háromszor 30 percre. Ami a heti nézettségi listát böngészve szembetűnő, hogy míg tavaly a 48. héten 13 műsor is 900 000-es össznézettség fölé tudott menni, a hét legnézettebb műsora, a Sztárban Sztár pedig kétmillió nézőnél is többet érdekelt, idén mindössze két műsornak sikerült megugrani a 900 000 nézőt, és a listavezető helyhez 1 023 000 néző is elég volt.