Lázár, Olimpia
-2 °C
3 °C

Csak semmi buzulás, buzulás az nuku!

2016.12.27. 07:13
Azon most elegánsan lépjünk túl, hogy vannak olyan szerencsések, akik karácsony és szilveszter között nem dolgoznak, ahogy azon is, hogyha tényleg jóléti államról beszélnénk, ez alanyi jogon járna mindenkinek. Mivel elég sokan bent szívnak a melóhelyen, nem javaslunk délelőtti-délutáni tévénézést, mert még csak az kéne, hogy miattunk legyen kirúgva valaki.

Bezzeg délután 5-től elszabadul a kontentparipa. A kertévékre rászoktatott nézőnek a két nagy semmi olyat nem kínál, amit eddig nem láthatott, a TV2 Madagaszkár című animációs filmje például 2005 óta látható, gondolom meg is volt sokaknak az Afrikába átkerülő állatkerti, beszélő állatok sztorija, fél liter pálinka után nagyon vicces, ezt tapasztalatból mondom (19:25). Az RTL Klub még jobban beleragadt az időgépbe, és az 1991-es Huncutkát adják le James Belushi és Kelly Lynch főszereplésével, a rendezője pedig a gyerekfilmek abszolút királya, John Hughes, mert a két felnőtt mellett a film abszolút sztárja egy árva kislány, de nyugi, a végére minden jól alakul majd (19:15).

A Huncutka után az RTL elkezdi felvezetni a januárban érkező Halálos fegyver tévésorozatot a mozifilmekkel, az első rész 21:05-től kerül tévébe, ez az a film, amiben  Mel Gibson mainstreammé tette a teremfutballista-frizurát itthon is. Ha már unjuk Riggs nyomozó nihilista világnézetét, a Viasaton megnézhetjük azt a 88 perc című filmet, amiben Al Pacino először adta el a lelkét úgy istenigazából, hiszen egy olyan filmben vállalt főszerepet, aminek legnagyobb erénye, hogy egyszer vége van.

A Duna TV ismét előkapja a Sissi - A magyarok királynéja című 1955-ös filmet (19:25), amit karácsony környékén azóta vetítenek, hogy az eszemet tudom, nem is értem, miért nem ez a film jelképez a magyar tévés karácsonyt a Reszkessetek betörők!-saga helyett. A köztévénél maradva az M2 vetíti a nap legérdekesebb filmjét 21:05-től, a címe Éjjeli féreg, és a hivatalos leírásából ki nem találnánk, hogy a fogyasztói társadalom és a tömegmédia kritikája áll Dan Gilroy filmjének középpontjában:

Az amerikai álom elérhetetlen távolságba került Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) generációja számára. A munkanélküliség, nagyratörő célok és az elkeseredett próbálkozás olyan útra sodorja a férfit, ami a mélybe vezet.

Én nem vagyok nagy híve Dan Brown izé, írásainak, a Da Vinci-kód olvasása közben nagyon hamar rájöttem, hogy a pali ezt filmre írta, és amit regényként kiadott, az a forgatókönyv kicsit felturbózott, áttördelt változata, de ettől még akár jó is lehetett volna a titokzatos jelek után kutató Tom Hanks sztorija, de nem lett az, csak a konteóhívők Bibliája. A Da Vinci-kódot az AXN adja 20:00-tól, ha esetleg valaki ráugrana, de ha engem kérdeznek, inkább kapcsolok az AMC-re, ott a Torrente-franchise első része kerül képernyőre ugyanebben a sávban, benne olyan bölcsességekkel, mint ez:

Ártalmas? A drog? A drog ártalmas? Nézd csak meg. Leteszem ide. Csinál valamit? Megharap? Megüt? Megkarmol? Neked ugrik aztán tökön rúg? Ugyan már! Nem árt ez senkinek! Kérsz egy kicsit?

Utána ráadásul A szakasz lesz, ha már retró, és jó filmekről beszélünk. Oliver Stone saját vietnami rémálmait írta-rendezte ki magából benne, Oscar-díjat érően (22:50) Azt már csak tényleg nagyon halkan jegyzem meg, hogy 00:55-től meg Macska-jaj ugyanitt, érdemes két bejglivel nekiülni az esti tévézésnek, és csak nagyon végső esetben felállni. 

Mindez persze csak pusztába kiáltott borsó, hiszen a magyar lakosság, legalábbis amikor megkérdezik, csak Spektrumdiszkoverinatgeót néz a tévében, és kívülről tudja a műsorát is, ugye. Másrészt meg úgyis egy értelmes műsor lesz ma a tévében, 17:50-től a Liverpool-Stoke City Premier League-meccs a Spíler TV-n, szóval úgyis azt nézi majd mindenki, minek elterelni a figyelmüket marhaságokkal.