Vilhelmina
4 °C
18 °C
Index - In English In English Eng

Az állam alig hirdet az RTL-en, pedig ők a legnézettebbek

2017.05.09. 18:44

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) kedd délután publikálta a televíziós reklámtorta teljes, 2016-ra vonatkozó adatait, a bejelentésen egyben az is kiderült, hogy 10 évre visszamenőleg éves bontásokban mekkora állami reklámköltések voltak a hazai televíziós piacon. A MEME által kiadott adatok közzététele után az RTL honlapján elérhetővé vált az is, hogy az éves, állami televíziós reklámköltések hány százalékát kapta meg az RTL Magyarország az elmúlt 10 évben (2007-től 2016-ig).

Ez évenkénti bontás az állami költés százalékban mért aránya szerint (az éves költések összesítve tartalmazzák a kormányzati és EU-s kampányok összegeit, illetve az állami cégek, mint például a Szerencsejáték Zrt., a Budapest Bank, MKB Bank stb. költéseit is az adott évre vonatkozóan). 

 

Egyértelműen látszik, hogy egy évtizeden belül tizedére csökkentek az állami reklámköltések az RTL-csoportnál, de érdemes ránézni a nagyobb változásokra is: 2010 után az új Orbán-kabinet többet költött a saját üzeneteinek reklámozására a legnagyobb elérésű tévétársaságnál, mint a szocialista kormányok. 2011-ben és 2012-ben az állami reklámpénzek több, mint a fele az RTL-nél landolt. Aztán a nagy fordulat 2014-ben jött, akkor 8,6 százalékra olvadt a csoport részesedése. Ez volt az az év, amikor a reklámadó nyári bejelentése után a korábban alig-alig politizáló RTL Klub kormánykritikussá vált. Így jutottunk el a tavalyi 4 százalékhoz.

Pedig az állami költések folyamatosan nőttek: a kormány 2015-ről tavalyra 80 százalékkal költött el több pénzt az üzeneteinek a kommunikációjára, ezzel Magyarország legnagyobb hirdetőjévé vált. Főleg a tévében hirdettek igen sokat, a tavalyelőtti 2,63 milliárd helyett 2016-ban már 6,3 milliárdot költöttek el itt egyes szereplőknél.