Zsófia
16 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

Leváltották a TV2 programigazgatóját

2017.07.06. 08:20
Két év alatt másodjára cserélte le a programstruktúráért felelős igazgatóját a TV2: Shadia Nugud után Ökrös Gergelynek is távoznia kellett posztjáról. Igaz, ő legalább maradhatott a tévénél.

A 24.hu írta meg először, hogy Andy Vajna tavaly 7,2 milliárd forintos veszteséget termelő tévéjénél újabb vezetőváltásra került sor: Ökrös Gergely a kreatív igazgatóból lett programigazgató másfél év után ismét csak kreatív szakember lesz a tévénél, a programigazgatást pedig rábízzák arra a Fischer Gáborra, aki mostanáig a TV2-csoport kábelcsatornái mellett volt programigazgató, 2013 előtt pedig a rivális RTL-nél dolgozott.

Ökrös távozását a TV2 sajtóosztálya is megerősítette, egy sajtóközleményben méltatták Fischer eredményeit (a kábelportfóliónak köszönhetően a TV2 Csoport és az RTL Magyarország között 2016. januárról 2017 júniusára a közönségarányban tapasztalható különbség 9,8 százalékpontról 2,7 százalékpontra csökkent) illetve azt emelték ki, hogy a saját gyártású műsorok stratégiai fontosságúak a TV2 Csoport számára, így az, hogy Ökrös Gergelynek már csak ezért az egy területért kell felelnie, az kifejezetten jót tesz majd a tévének.

Ezzel egyébként nehéz vitatkozni, Ökrös tapasztalt tévés kreatív szakember, az RTL első Survivor-menetétől az Ezek megőrültekig rengeteg sikeres műsor fűződik a nevéhez, de persze volt bukta is, ami az ő regnálása alatt született, nem is egy. Programigazgatóként nagyon nehéz dolga volt, Shadia Nugud kirúgása (Dirk Gerkens távolította el) után az lett volna a feladata, hogy a TV2-t felhozza az RTL Klub mellé, amire jelenleg a magyar piacon, de talán az egész világon sem lenne képes senki.

Az olló nagyra nyílt a két csatorna között, a 24.hu cikkében idézett Nielsen közönségmérés adatai szerint RTL Klub 16,8 százalékos közönségarányával szemben a TV2 alig 9 százalékos közönségarányt tud felmutatni, az meg édeskevés még a második számú kereskedelmi tévétől is.

A TV2 előszeretettel büszkélkedik a kábelportfóliója sikereivel, amiben persze van valami - ha csak a számokat nézzük, azaz azt, hogy 15,6 százalékos közönségarányról 20,3 százalékra mentek fel, az persze siker, de hozzá kell tenni azt is, hogy ezért nagy árat fizetett a TV2, hiszen a hét új kábeltévé beindítása rengeteg pénzbe került, és a fenntartásuk sem olcsó, gondolunk itt a Spíler TV sportjogaira, amik a nagyon nem olcsó kategóriába tartoznak a tévés piacon.

A nézettségi versenyben egyre jobban lemaradó TV2 őszétől várják az áttörést (immáron vagy hatodik éve sorozatban), ismét elég sok pénzt költöttek műsorok fejlesztésére, készül két tévésorozat, forog a Ninja Warrior, leforgatták és most vágják az Ázsia Expresszt, jön az Áll az alku, visszatér az Ötven milliós játszma - szóval lesz mivel nézőket csábítani majd.