Árpád
-2 °C
4 °C

Leváltották a TV2 programigazgatóját

2017.07.06. 08:20
Két év alatt másodjára cserélte le a programstruktúráért felelős igazgatóját a TV2: Shadia Nugud után Ökrös Gergelynek is távoznia kellett posztjáról. Igaz, ő legalább maradhatott a tévénél.

A 24.hu írta meg először, hogy Andy Vajna tavaly 7,2 milliárd forintos veszteséget termelő tévéjénél újabb vezetőváltásra került sor: Ökrös Gergely a kreatív igazgatóból lett programigazgató másfél év után ismét csak kreatív szakember lesz a tévénél, a programigazgatást pedig rábízzák arra a Fischer Gáborra, aki mostanáig a TV2-csoport kábelcsatornái mellett volt programigazgató, 2013 előtt pedig a rivális RTL-nél dolgozott.

Ökrös távozását a TV2 sajtóosztálya is megerősítette, egy sajtóközleményben méltatták Fischer eredményeit (a kábelportfóliónak köszönhetően a TV2 Csoport és az RTL Magyarország között 2016. januárról 2017 júniusára a közönségarányban tapasztalható különbség 9,8 százalékpontról 2,7 százalékpontra csökkent) illetve azt emelték ki, hogy a saját gyártású műsorok stratégiai fontosságúak a TV2 Csoport számára, így az, hogy Ökrös Gergelynek már csak ezért az egy területért kell felelnie, az kifejezetten jót tesz majd a tévének.

Ezzel egyébként nehéz vitatkozni, Ökrös tapasztalt tévés kreatív szakember, az RTL első Survivor-menetétől az Ezek megőrültekig rengeteg sikeres műsor fűződik a nevéhez, de persze volt bukta is, ami az ő regnálása alatt született, nem is egy. Programigazgatóként nagyon nehéz dolga volt, Shadia Nugud kirúgása (Dirk Gerkens távolította el) után az lett volna a feladata, hogy a TV2-t felhozza az RTL Klub mellé, amire jelenleg a magyar piacon, de talán az egész világon sem lenne képes senki.

Az olló nagyra nyílt a két csatorna között, a 24.hu cikkében idézett Nielsen közönségmérés adatai szerint RTL Klub 16,8 százalékos közönségarányával szemben a TV2 alig 9 százalékos közönségarányt tud felmutatni, az meg édeskevés még a második számú kereskedelmi tévétől is.

A TV2 előszeretettel büszkélkedik a kábelportfóliója sikereivel, amiben persze van valami - ha csak a számokat nézzük, azaz azt, hogy 15,6 százalékos közönségarányról 20,3 százalékra mentek fel, az persze siker, de hozzá kell tenni azt is, hogy ezért nagy árat fizetett a TV2, hiszen a hét új kábeltévé beindítása rengeteg pénzbe került, és a fenntartásuk sem olcsó, gondolunk itt a Spíler TV sportjogaira, amik a nagyon nem olcsó kategóriába tartoznak a tévés piacon.

A nézettségi versenyben egyre jobban lemaradó TV2 őszétől várják az áttörést (immáron vagy hatodik éve sorozatban), ismét elég sok pénzt költöttek műsorok fejlesztésére, készül két tévésorozat, forog a Ninja Warrior, leforgatták és most vágják az Ázsia Expresszt, jön az Áll az alku, visszatér az Ötven milliós játszma - szóval lesz mivel nézőket csábítani majd. 

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?