Erzsébet
1 °C
4 °C

Az RTL megsemmisítette a TV2 hétvégéjét

2017.09.04. 14:51
Régen volt már olyan, hogy ez egyik tévé olyan gyomrost mérjen a másikra, mint a múlt héten az RTL a TV2-re. A szombat estét és úgy amúgy az egész hetet is megnyerő X-Faktort minimum ötször annyian nézték, mint a TV2 programját. Hétköznap viszont szorosabb a verseny, az Áll az alku a teljes lakosság körében az Éjjel-nappal Budapestet is elverte, a Survivor pedig egyelőre nem nagyon találja a közönségét.

Az X-Faktor, bármennyire is kiszámíthatónak és unalmasnak tartjuk, a nézőket mindennél jobban érdekelte szombat este 8 és 10 között, a teljes lakosságban 1 199 225 nézőjük volt és 29,2 százalékos közönségarányuk, amivel szemben a TV2 egyelőre nem saját gyártású tartalmat, hanem filmeket vett elő, valószínűleg azért, mert úgyis mindegy volt, mit tesznek be a műsorba. A Taxi2-t 321 871, A pláza ásza 281 519 nézőt ültetett le a tévék elé, 8,5 és 7,6 százalékos közönségaránnyal. Az X-Faktor felvezetését a Roast is megköszönhette, 491 040 nézője és 19,3 százalékos közönségaránya volt a teljes lakosságban, míg a TV2-n a Hello Hollywood Návai Anikóval csak 106 ezer nézőt érdekelt. A fiatalabb lakosság körében az X-Faktornak 33,5 százalékos közönségaránya és 501 000 nézője volt, a Roast 248 756-ot és 21,4-et tudott. Hétvégén a TV2 ebben a korcsoportban csak szombaton 16:30 és 17:30 között volt nézettebb az RTL-nél (legalábbis az általunk látott Nielsen-adatok szerint), onnantól fogva az RTL előnye zavarba ejtően magas volt.

Képernyőfelvétel (245).png

A teljes heti nézettséget tekintve a kereskedelmi korcsoportban a vasárnap esti magyar-portugál vb-selejtező volt a második legnézettebb műsor a maga 315 520 nézőjével, az első 25-be egyébként a monzai Forma-1-es közvetítés (11. hely, 233 000 néző) és a magyar-lett vb-selejtező (21. hely, 180 000 néző) is bekerült, azaz jó hete volt az M4 Sportnak. A TV2 a legjobb 25-be három műsort delegált, két Áll az alkut és egy Tényeket. A teljes lakosságban jobban áll a TV2, kilenc műsoruk van az első 25-ben, az M4 Sportnak viszont csak egy, a listát értelemszerűen itt is az X-Faktor vezeti.

Képernyőfelvétel (247).png

A hétköznapok azért izgalmasabbak, mint tavaly ilyenkor, vagy mondjuk 3 hete, mert a TV2 átalakította a műsorszerkezetét, és már nem 90 perces Tények-Tények Extrával jelentkezik, a hírműsoruk 55 perces, és 5 perces fórral kezdik a főműsoridős programjukat. Ez egyelőre nem az igazi, hiszen az RTL Survivor - Éjjel-Nappal Budapest - Barátok közt triója ellen a Séfek séfe (sic!) - Áll az alku - Drágám, add az életed! hármasa 18-49-ben nem tud maradandót alkotni, de az irány biztató. A Séfek séfe 9,5 százalékkal kezdett, onnan ment fel 11,2-re, majd 11,3-ra, és péntekre 14,9-re, amivel megverte a Survivort is, ilyenre, utoljára az 50 milliós játszma volt képes, mármint egy RTL-es produkciót egy az egyben legyűrni. Az Áll az alku elég nagy kihagyás után tért vissza, 12,1 százalékos nyitással, a legjobbja 12,4 volt, a negatív csúcs 10,4, azaz legalább nem esett 10 százalék alá, ahogy a Drágám, add az életed is csak egyszer a héten.

A Survivor 20 százalékos közönségaránnyal indult hétfőn, de utána megbicsaklott, 18,7, ismét 18,7, 16,3 és 15 százalék következett, ami nagyon nem jó, a saját gyártású műsorok közül az RTL-en 15 százalékot hozni nem szokás, sőt. Bukásról korai lenne beszélni, mindenesetre nem véletlen, hogy vasárnap nap közben megismételték a szigetes reality első hetének adásait. A Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest is megsínyli a gyengébb felvezetést, ahogy csökkent a Survivor, úgy ment lejjebb az Éjjel-nappal Budapest is, csütörtök estére 14 pl. 14,3 százalékra (igaz, ekkor volt a magyar-lett meccs). A Survivornak a második héten nagyot kell javulnia, de erre egyelőre sok esély nem látszik.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?