Etelka, Aletta
1 °C
5 °C

Kivonulhat Putyin tévéje az Egyesült Államokból

2017.10.01. 18:15

Az amerikai hatóságok nyomása miatt kivonulhat az orosz állami tulajdonban lévő RT America tévécsatorna az Egyesült Államokból, mondta a tévé főszerkesztője, Margarita Szimonyjan az orosz NTV vasárnapi interjújában.

"Legrosszabb esetben elhagyjuk az Egyesült Államok területét, és nem fogunk ott sugározni. A legrosszabb esetben Oroszország ugyanígy válaszol majd az amerikai tömegtájékoztatási eszközök esetében" – idézi a főszerkesztő szavait az MTI.

Szimonyjan hangsúlyozta:

  1. újságíróként nem örülne, ha erre sor kerülne,
  2. az RT (Russia Today) az amerikai piac esetleges elhagyása után is törekedni fog arra, hogy eljusson az amerikai közönséghez.

Az amerikai igazságügyi minisztérium szeptember 11-én rendelte el, hogy az RT-t kiszolgáló amerikai cég idegen ügynökként jegyeztesse be magát az Egyesült Államokban. Szimonyjan szerint az Egyesült Államok attól tart, hogy az RT tartalmai befolyásolhatják a választásaikat. A főszerkesztő már akkor figyelmeztetett, hogy Oroszország ellenlépései is ugyanilyenek lehetnek.

Marija Zaharova, az orosz külügy szóvivője szerint a törvény szelektív és politikailag motivált, az alkalmazása pedig veszélyezteti a szólás szabadságát, illetve a tévé munkatársainak biztonságát is, hiszen a csatornát kiszolgáló cégnek közölnie kell többek között az alkalmazottak személyes adatait is.

Az orosz tömegkommunikációs és távközlési hatóság, a Roszkomnadzor pénteken törvénysértéssel vádolta a CNN-t, és behívatta annak képviselőit. A Roszkomnadzor szerint a CNN International oroszországi sugárzását biztosító cég a tevékenységével megsértette a tömegtájékoztatási eszközökre vonatkozó szabályozásokat. Az orosz felsőház júniusban már fontolóra vette az olyan, orosz közönséget megcélzó külföldi médiumok blokkolását, amelyek tevékenységükkel szerintük kárt okoznak Oroszországnak.

Az RT-t, valamint a Sputnik News rádióadót és hírügynökséget az USA egyébként propagandaadónak tekinti. Az FBI a hónap közepén vizsgálatot indított ellenük, azzal gyanúsítják ugyanis őket, hogy fontos szerepük volt a Donald Trump elnökválasztási győzelméhez vezető orosz propaganda terjesztésében.