Valós idejű árverseny érhető el a HOPPex és az Adverticum együttműködésében

2018.02.22. 10:05
A CEMP, a Central Digitális Média és a New Wave Media Group részvételével 2015-ben megalakult HOPPex új terméket indít: a piactér partnerei számára hamarosan elérhetővé válik az Adverticummal közös fejlesztés, az EasySSP.

A HOPPex a médiapartnerek felületeit értékesíti programozott módon. Az R-Time és a Zoom.hu tavalyi csatlakozásával már jelenleg 11 hazai tartalomszolgáltatót tömörítő prémium piactér a magyarországi programmatic piac építése érdekében készítette el tavaly az EasySSP nevű fejlesztést az Adverticummal közösen.

A szolgáltatás használatával egyszerűsödik a korábbi programozott értékesítési folyamat, hiszen a kiadók akár egy felületen is kezelhetik a „hagyományos módon értékesített” és programmatic kampányaikat. Emellett a rendszer igazi ereje abban rejlik, hogy közvetlen és valós idejű árversenyt tesz lehetővé e két különböző értékesítési csatornán futó kampányok és hirdetőik között, ezáltal maximalizálva a felületek kihasználtságát és azok elérhető árszintjeit.

„Az EasySSP megjelenésével Magyarországon egy olyan eszköz kerül kizárólagosan a piactér tagjainak kezébe, amely alapvetően változtathatja meg a hirdetési felületeik programmatic monetizációját. Az adszerverünk, és a HOPPex által nyújtott programmatic platform (SSP – az amerikai Rubicon Project) kapcsolódása révén elérhető közvetlen árverseny nagy lépés a hirdetési inventoryk még hatékonyabb kihasználása felé. Ez nem kizárólag a médiatulajdonosok számára jár egyértelmű előnyökkel, hiszen a hirdetők részére is még több minőségi, prémium felület válik elérhetővé, illetve újabb, nagy formátumú hirdetési megoldások előtt is megnyitja a kaput” – írja a cég közleményében Szutor Ferenc, az Adverticum vezérigazgató-helyettese.

„A HOPPex 2017-ben összesen 120 különböző hazai site-on kínált megvételre több mint 16,5 milliárd impressiont. Tavaly a piactér átlagos eCPM-szintje több mint 17%-al nőtt, az azt megelőző időszakhoz képest. Válaszul a tavalyi év kimagasló eredményeire, az idei évtől kezdve 22%-al ismét csökkentettük az általunk kért jutalék mennyiségét, ezzel is elősegítve a hazai piac további, folyamatos fejlődését, és nem titkoltan azt, hogy minél jobb bevételeket tudjanak elérni a tagjaink” – nyilatkozott Kassai Péter, a HOPPex ügyvezetője.