Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Elfojtja az ellenzék hangját a TV2

2018.04.04. 20:24

Három országos tévécsatorna esti hírműsorait hasonlította össze a Mérték Médiaelemző Műhely. Az RTL Magyarország felkérésére készült médiaelemzés a kampányidőszak kezdetétől figyeli az RTL Híradó adásait, amelyeket a TV2 és a közszolgálati Duna TV híradásaival vetett össze.

Az elemzés a kormányoldal és az ellenzéki oldal megjelenésére fordított összes idejét, valamint a kormányoldal és az ellenzéki oldal élő beszédre fordított idejének másodperces megoszlását vizsgálja csatornánként, írja a közlemény. A tartalomelemzés a február 21. és március 27. közötti időszakot vizsgálta.

A kutatás kicsit sem meglepő eredménye, hogy a TV2 és a Duna TV híradásaiban jóval nagyobb arányban jelenik meg a kormány hangja, mindez pedig az ellenzék kárára történik. Az első vizsgált héten például az ellenzék mindössze 11 százalékot – míg a kormány 89-et! – kapott a TV2 hírműsorában, a Tényekben.

A Duna TV Esti Híradója ennél kevésbé elfogult, ott akár a 30-35 százalékot is eléri az ellenzéki oldal megjelenésére fordított (másodpercben mért) idő, és a vizsgált öthetes időszakban egyszer sem süllyedt 19 százalék alá – ami egyébként a Tények második legjobb eredménye a vizsgált időszakban.

Az RTL megbízásából készült médiaelemzés szerint az RTL Híradója a legkiegyensúlyozottabb, amelynek volt olyan hete, amikor pontosan 50-50 százalékos arányban jelentette meg a két oldalt, de a kiegyensúlyozottsági szempontból legrosszabb hetén is 42 százalékot produkált az ellenzék, 58-at pedig a kormány javára.

Hasonló eredményeket mutatott az élő beszéd (másodpercben mért) idejének megoszlása is a három csatorna három híradójában: eszerint is az RTL Híradó jött ki a legkevésbé elfogultnak, a Tények pedig a kormány hangjára a legnagyobb hangsúlyt fektetőnek, amihez képest a Duna híradója mérsékeltnek tűnik.

Közben a kormánypárti médiaelemzők azt állítják, hogy a kormánypárti média egyre korrektebb, és hogy a magyar sajtó sokkal szabadabb, mint azt külföldön gondolják. A Fidesz-közeli Médianéző eredményeiről ebben a cikkünkben írtunk.