Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Miért pont ne a közmédián keresne egy rakás pénzt Mészáros Lőrinc?

2018.06.04. 12:12

A miniszterelnök jóbarátja, a világ vélhetően legsikeresebb gázszerelője, az amerikai álom magyarításáért egy személyben felelős szálloda- erőmű-, lapkiadó-, tévé- és-még-ki-tudja-mi-más-tulajdonos Mészáros Lőrinc a közmédián is keresett egy rakás pénzt, írja a 24.hu.

A Media Services Company Magyarország Kft. (MSC) ugyanis az ő érdekeltségébe tartozik, ami úgy is jó lehet, ha éppen nem ez a cég értékesíti a közmédia tévécsatornáinak reklámidejét, úgy meg pláne az, ha igen, márpedig az MSC tavaly is megnyerte ezt a feladatot, és el is látta becsülettel: a vállalat 2017-es pénzügyi eredménye alapján összesen mintegy 545 millió forint osztalékot fizet ki a cég tavalyi 294 millió forintos adózás utáni eredményéből, valamint a megelőző évi 250 millió forintos eredménytartalékba helyezett adózott eredményből.

Ezt a félmilliárdot nem Mészáros Lőrinc kapja közvetlenül, hanem az MSC anyavállalata, az Atmedia, de hát ugye ennek az egyik tulajdonosa a Status MPE Magántőke Alap, azon keresztül meg Mészáros Lőrinc. Jó társaságban van a tulajdonosi körben, hiszen ott ül még mellette

  • Tombor András, a magyar Raszputyint alakító Habony Árpád egykori hitelezője, az Orbán-kormány főtanácsadója, a Mandiner.hu tulajdonosa,
  • A Mangusta Invest S.A nevű, Rákosi Tamáshoz köthető luxemburgi cég is - Rákosi ugye a TV2 igazgatósági tagja, egyben az IKO műsorgyártó cég egyik tulajdonosa.

Az MSC 4,688 milliárd forintos nettó árbevételt ért el 2017-ben, ami semmi az anyacég Atmedia 27,7 milliárd forintos bevételéhez képest, de ne legyünk kicsinyesek. Az Atmedia a TV2 Csoport reklámhelyei mellett a Story 4-től a Sony-csatornákon át a köztévékig elég sok hazai tévé reklámidejét árulja, ezek szerint meglehetősen hatékonyan. Az MSC 2015 óta értékesítheti az állami tévé reklámidejét az Atmedia leányvállalataként.