Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hírt TV: Kekeckedő hírszerkesztésnek nincs helye

2018.08.04. 09:02

A Magyar Időknek adott interjút Szikszai Péter, a visszafoglalt Hír TV új vezérigazgató-helyettese. Ebben tagadta az Index tegnap megjelent cikkében leírtakat. Szikszai szerint szó sincs arról, hogy a Hír TV és az Echo TV között ellenséges lenne a viszony. „Harry Potter-es fantasy” - mondta a lapnak, és azt is megjegyezte, hogy csak a "liberális sajtó" szeretné egymásra haragítani a két tévé munkatársait.

A két menedzsment napi kapcsolatban van egymással, a kollégák „átdolgoznak”, a társcsatornától híradós felvételeket is kapunk - mondta el Szikszai a Magyar Időknek. A cikkben azt hangsúlyozzák, hogy a Hír TV megmenekült, jelenleg nincs szó arról, hogy az Echo TV és a Hír TV közül az egyiket megszüntetik.

A megkezdődött átalakításról, amely során 12 műsort szüntettek meg, azt mondta, hogy az egy hosszabb folyamat lesz, mert "három év rombolását nem lehet pár nap alatt jóvá tenni". A Hír TV hírműsorait az elmúlt évben szerinte nem a kormányzati munka ellenőrzésének szándéka, hanem a szabad szájú, mértéktelen gyűlölet, a tények torzítása jellemezte.

Arról is beszélt, hogy "a kekeckedő, aljas hírszerkesztésnek nincs helye a megújult Hír TV-ben".

Szikszai később az Átlátszóval megosztotta a megszüntetett műsorok listáját, ez azonban nem teljes felsorolás, mert nem jutott mind az eszébe. Szikszai listája szerint biztosan megszűnik a Reggeli járat, a Szamizdat, az Egyenesben (sic!), a Szabadfogás, a Peron, a Tantusz, a Privátszféra és Nem Gyenge, Teszári Nóra politikai műsora.

Teszári Nóra másik műsoráról azt írta: "a Kép-regény c. műsoroknak mennek az ismétlései, kivétel a Sas Józsefről szóló rész, mert attól hidegrázást kapok". A Riasztás folytatódik, szerinte ugyanis a stábból maradt két emberrel is össze tudnak hozni heti 23 percet. A Célpont működését egyelőre felfüggesztik. "Egy kicsit félretettem pihenni, ráfér egy nagygenerál, és utána még lehet vele valami" – írta az Átlátszónak Szikszai, aki állítása szerint a műsort és annak címét is kitalálta.

A Szikszai által is említett cikkünkben azt írtuk tegnap, hogy hosszú távon valószínűleg nem marad meg két azonos célközönségnek gyártó hírcsatorna, továbbá, hogy a helyzetet bonyolítja, hogy Liszkay Gábor az egyik felelőse a Hír TV átalakításának, aki közben a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mediaworksnek is a vezetője. Kettejük konfliktusa pedig nagyban meghatározza majd a két tévé sorsát.

Az átmeneti időszakot a Hír TV főleg archív felvételekkel vészeli át. A vezetőváltást követő órákban szinte azonnal megismételték Orbán Viktor tusványosi beszédét, ma reggeli is korábbi műsorok kerültek adásba.