Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Gigaperre számíthat a TV2, ha tévedtek

2018.10.01. 15:36

Szeptemberben kezdett nyomozni a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szexuális erőszak gyanúja miatt, miután egy 13 éves kislány állította, hogy két felnőtt férfi szexuális erőszakot követett el ellene, amikor 11 éves volt. 

Az ügyben vádemelés egyelőre nem történt, a médiában mégis bűnöst kiáltottak: több lap is két ismert vízilabdázót nevezett meg név szerint erőszakolókként.

Egyikük ügyvédje hétfő reggel az ATV Start című műsorban járt, és ha már ott volt, azt mondta a két műsorvezetőnek és persze a műsor nézőinek is, hogy ügyfele a magyar jog történetének legnagyobb kártérítését fogja követelni, amennyiben kiderül, hogy társával ártatlanok abban az ügyben, ami szeptember 14-én robbant a sajtóban. 

Hegedűs László, az egyik sportoló ügyvédje az ATV-ben azt mondta, alapvetően a sajtót hibáztatja az egész ügyért, amit alpári lejáratóhadjáratnak nevezett.  

Ügyfelét az elmúlt két hétben még csak tanúként sem idézték be, nemhogy gyanúsítottként,

mondta, bár eddigi tapasztalatai alapján egy ilyen horderejű ügyet olyan, fokozott ügyészi figyelem kísér, ami indokolta volna, hogy történjenek nyomozati lépések. Amennyiben viszont hamis a vád, vízilabdás ügyfele viszontváddal élhet, polgári peres és büntetőjogi eljárást is indíthat, Hegedűs szerint nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás miatt.

A viszontvád célpontja pedig az a sajtóorgánum lehet, ami Hegedűs szerint először hozta le kijelentő módban és nevek említésével azt, hogy kik az állítólagos erőszakolók. Az ügyvéd a tévéműsorban azt mondta, hogy elsőként "egy mindenki által ismert orgánum, amit ugye nem lehet perelni" jelentette meg az információt, ami alatt véleményünk szerint (tévesen) a nem Magyarországon működő Kurucinfóra gondolhatott. A többi ilyen sajtóterméktől viszont annyi pénzt kérnek majd kártérítés fejében (már ha az érintett sportoló akar perelni), amennyibe belerokkanhat, mert, ahogy Hegedűs fogalmazott

Az adatvédelmi biztos iránymutatását követjük, és olyan mértékű bírság kiszabását kérjük, ami az adott sajtóorgánum jövőjét is kétségbe vonja.

Nos, az egyik ilyen orgánum a TV2 Tények című műsora, bár erről a hírműsor oldala szemérmesen hallgat.

A szeptember 14-én kirobbant ügy médiamegjelenéseit átnézve látható, hogy reggel a Blikk hozta nyilvánosságra az ügyet, de nem említette a potenciális elkövetők neveit. Aznap este a Tények is még név nélkül, olimpiai bajnoknak és családapának aposztrofálta a két sportolót.  Ezt vette át szinte minden lap és online portál is, majd másnap, szeptember 15-én reggel a Magyarországon bejegyzett és működő, így simán perelhető Privátkopó jelentette meg a két nevet, és hozott le egy nyilatkozatot az ügyvédtől.

A TV2 Tények című műsora vagy ezt a hírt vette át, és vagy elfelejtettek hivatkozni a forrásra, vagy nekik is ez az infó volt meg, és minden forrásellenőrzés nélkül, kijelentő módban kitolták az este 6-kor kezdődő műsorukban, hogy ismereteik szerint melyik két férfi az állítólagos erőszakoló.

Ezt aztán 20:05-kor átvette a Kurucinfó is, de voltak náluk gyorsabbak, a 24.hu 18:35-kor közölte le a Tények neveket említő állítását, és indult meg a lavina.

A TV2 jogi osztályán aztán valaki észbe kaphatott, mert ma már írmagját sem találni a neveket említő első híradóriportnak, pedig három percen át, a műsor elején beszéltek az ügyről. Ez - mármint az anyag eltüntetése - ilyenkor amúgy a normális ügymenet, ha jogi aggályok merülnek fel. 

Nincs másik valóság, nincs másik Index.
Támogasd a fennmaradásunkat!

https://index.hu/tamogatas