Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Az időjárás-jelentés a legtöbbet szponzorált műsortípus

2018.10.13. 15:30

Ötödével több a támogatói üzenetek száma 2018 első felében mint 2017 első hat hónapjában, derül ki az NHMM felméréséből. A TV2-n 32,2 ezerről 44,1 ezerre, a Duna TV-n 4285-ről 5520-ra nőtt a reklámok száma, az RTL Klubnál viszont némi visszaesés volt kimutatható (19,9 ezer vs. 18,5 ezer).

A vizsgált időszakban 1772-féle támogatói üzenet 77 637 alkalommal jelent meg a képernyőn. A féléves összesítésben a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt, a TV2-n 15,4 ezer, az RTL Klub esetében 1712 támogatói üzenet kapcsolódott hozzá. A három legtöbb szponzorüzenet a TV2 műsorában jelent meg, ezek a már említett Időjárás-jelentés, a Mokka (1995) című reggeli műsor és A Piramis (1972) című vetélkedők voltak.

Képernyőfelvétel (14).png

Az RTL Klub időjárás-jelentése összességében a negyedik, A Konyhafőnök című műsora a nyolcadik legtöbbet támogatott műsor volt. A Duna TV-n a Család-barát magazinhoz 1428 támogatás fűződött. A leggyakrabban előforduló támogató cég a Fundamenta Lakáskassza Zrt. volt 2120 megjelenéssel, ezt követte a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. 2072 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1829 üzenettel.

A támogatás egy speciális formája a nyereményjáték, ezek száma összességében nagyot emelkedett 2017-hez képest: az első félévben 11 273 ilyen szpot jelent meg a vizsgált csatornákon (egy évvel korábban 7349 volt.) A TV2-n az ilyen üzenetek az összes szponzori kommunikáció több mint felét – 50,5 százalékát – tették ki (5698 eset). A Duna TV-n ez az arány 18 százalék volt (1846 ilyen üzenet), az RTL Klubon 21, 7 százalék (2450 eset).  Idén az első félévben az M4 Sport 99, a Sport2 462, a SuperTV2 194, a Viasat3 pedig 524 díj- és nyereményüzenetet tett közzé.

Az NMHH 2018 első félévében összesen nyolc csatornán, a legtöbb nézőt elérő országos kereskedelmi televíziók, az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV műsoraiban vizsgálta a támogatói üzeneteket, egy-egy hónapig pedig helyet kapott a mintában az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a TV4 és a Viasat3 csatorna is. A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.