Viola
-5 °C
-2 °C

Az időjárás-jelentés a legtöbbet szponzorált műsortípus

2018.10.13. 15:30

Ötödével több a támogatói üzenetek száma 2018 első felében mint 2017 első hat hónapjában, derül ki az NHMM felméréséből. A TV2-n 32,2 ezerről 44,1 ezerre, a Duna TV-n 4285-ről 5520-ra nőtt a reklámok száma, az RTL Klubnál viszont némi visszaesés volt kimutatható (19,9 ezer vs. 18,5 ezer).

A vizsgált időszakban 1772-féle támogatói üzenet 77 637 alkalommal jelent meg a képernyőn. A féléves összesítésben a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt, a TV2-n 15,4 ezer, az RTL Klub esetében 1712 támogatói üzenet kapcsolódott hozzá. A három legtöbb szponzorüzenet a TV2 műsorában jelent meg, ezek a már említett Időjárás-jelentés, a Mokka (1995) című reggeli műsor és A Piramis (1972) című vetélkedők voltak.

Képernyőfelvétel (14).png

Az RTL Klub időjárás-jelentése összességében a negyedik, A Konyhafőnök című műsora a nyolcadik legtöbbet támogatott műsor volt. A Duna TV-n a Család-barát magazinhoz 1428 támogatás fűződött. A leggyakrabban előforduló támogató cég a Fundamenta Lakáskassza Zrt. volt 2120 megjelenéssel, ezt követte a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. 2072 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1829 üzenettel.

A támogatás egy speciális formája a nyereményjáték, ezek száma összességében nagyot emelkedett 2017-hez képest: az első félévben 11 273 ilyen szpot jelent meg a vizsgált csatornákon (egy évvel korábban 7349 volt.) A TV2-n az ilyen üzenetek az összes szponzori kommunikáció több mint felét – 50,5 százalékát – tették ki (5698 eset). A Duna TV-n ez az arány 18 százalék volt (1846 ilyen üzenet), az RTL Klubon 21, 7 százalék (2450 eset).  Idén az első félévben az M4 Sport 99, a Sport2 462, a SuperTV2 194, a Viasat3 pedig 524 díj- és nyereményüzenetet tett közzé.

Az NMHH 2018 első félévében összesen nyolc csatornán, a legtöbb nézőt elérő országos kereskedelmi televíziók, az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV műsoraiban vizsgálta a támogatói üzeneteket, egy-egy hónapig pedig helyet kapott a mintában az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a TV4 és a Viasat3 csatorna is. A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.