Jenő
-3 °C
6 °C

Megmenti az internet a New York Timest

2018.11.02. 15:02

Ha minden újságnak olyan jül menne, mint a New York Times-nak, akkor becsukhatnának a boltot és elmehetnénk valami tengerpartra nyaralni - írja a blogján a Hardvard egyetemhez tartozó, újságírással és médiakutatással foglalkozó Nieman Foundation. Mindezt annak kapcsán írja a blog, hogy a világ talán legismertebb napilapja csütörtökön kiadta a harmadik negyedéves pénzügyi jelentését, ebből pedig kiderül, hogy a New York Times több mint 600 millió dollárt keresett a digitális előfizetésekből, ezzel jó úton haladva a célja felé, hogy 2020-ra 800 milliót keressen az online kiadással. 

A lap hét éve vezette be a paywall rendszerét, vagyis azt, hogy előfizetéshez köti az online cikkek korlátlan olvasását, jelenleg 2,54 millió digitális előfizetővel bír. A Times vezetése 2014-ben tűzte ki célul, hogy 2020-ra megduplázzák az akkor 400 milliós online bevételt, most pedig úgy tűnik, jó úton haladnak, hogy el is érjék ezt a célt. 

A lap legtöbb bevétele, több mint fele még mindig a print kiadás eladásából és az ebben eladott reklámokból, de folyamatosan és dinamikusan növekszik az online előfizetésekből és reklámokból származó bevétel is.

A New York Times az amúgy eléggé küszködő amerikai lappiac nagy visszatérője, amit a digitális olvasottság és előfizetések felpörgése mellett Trump elnöknek is köszönhet, a botrányhős elnök megválasztása után ugyanis nagyot nőtt az igazság bástyájának szerepében tetszelgő lap olvasottsága. 

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?