Pandora, Gabriella
-1 °C
4 °C

444: Újabb tisztogatás volt a köztévénél

2018.11.30. 16:32

Közös megegyezéssel távozott posztjáról Szabó Edina, a közszolgálati Duna TV csatornaigazgatója, de a „közös megegyezés” valójában azt jelentette, hogy Papp Dániel vezérigazgató felállította Szabót és stábját a csatorna éléről, miután konfliktusba keveredtek a műsorstruktúrával kapcsolatban – írja két „megbízható” forrásra hivatkozva a 444.hu, hozzátéve, hogy az MTVA sajtóosztálya három nap után sem reagált kérdéseikre, az érintett pedig nem akart nyilatkozni az ügyben.

A portál értesülései szerint Szabó több koncepciót készített a Duna TV megújítására vonatkozóan, de ezeket a vezérigazgató lesöpörte az asztalról. Szabó a meetingeken állítólag nyilvánosan is kritizálta Pappot. Szabó dolgozott Schmitt Pál sajtótitkáraként is, de hét évig személyesen Orbán Viktor sajtófőnöke volt. 2017 tavaszán érkezett az MTVA-hoz

A 444 úgy tudja, Szabóval együtt mennie kellett a csatorna vezetésének is. 

Ezen kívül Papp Dániel megszüntette Belénessy Csaba volt MTI vezérigazgató tanácsadói szerződését is. Az érintett ezt megerősítette a 444-nek. Elküldték a kontrolling osztály vezetőjét és több munkatársát is.

A 444 úgy tudja, mindezek mellett a hirado.hu szerkesztőségéből is elküldtek hat, vagy más források szerint nyolc kollégát, hivatalosan azért, mert beolvad az MTVA-ba a cég eddigi leányvállalata, az online közmédia oldalait működtető Új Média és Teletext Kft.

A 444 értesülései szerint további átalakítások jöhetnek, hogy megváltozzanak a közmédia 2015 óta változatlan hatalmi viszonyai.

Papp Dánielről a Kúria is kimondta, hogy a sajtó nevezheti hírhamisítónak, miután főszerkesztőként dolgozott a köztévé hírműsorainál, amikor ott előbb kiretusálták egy felvételről Lomnici Zoltánt, majd úgy vágtak meg egy felvételt Daniel Cohn-Bendit beszédéből, hogy az a valóságnak pont az ellentétét sugallja.

Ne maradjon le semmiről!

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!