Etelka, Aletta
-5 °C
0 °C

30 milliárd forintot vágtak az új NER-alapítványhoz a haverok

2018.12.03. 15:03
30 milliárd forint. Az már szemmel látható összeg, kijön belőle egy Groupama Aréna is, de ha kicsiben gondolkodunk, akár öt új Bozsik stadion, szóval ez már az a pénz, amiért érdemes lehajolni, és amit nem is hagynak a földön az elvtársak.

A G7 osztott, szorzott, és kijött nekik, hogy a jobboldali médiavállalkozók(nak hitt strómanok egész sora) ennyit áldozott be a Központi Tájékoztatási Hivatal, oppardon Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány felvirágoztatása végett. Önként és dalolva persze, hiszen benne volt az alapítvány sajtóközleményében is, így:

Az alapítvány építő munkájához sokan jelezték csatlakozási szándékukat. Az elmúlt időszakban beérkezett felajánlásokat, az alapítvány kuratóriuma elfogadta, mivel azokat az alapítvány alapító okiratában foglalt célkitűzéseivel "összhangban állónak találta". Az alapítvány kizárólagos, illetve többségi részesedésének megszerzésére irányulóan kötött megállapodást a tíz médiavállalkozással, mint felajánlóval.

11954768 10153543627751093 8527352375335807322 n
Fotó: Orbán Viktor / Facebook

Szóval szerdán a széttagozódott, a Simicska-féle központosított médiabirodalom után direkt széttagoltra hangolt NER-kompatibilis sajtó ismét egy óvó kéz alá került, aminek az ujjai már nem hat-nyolc bábu zsinórját rángatják csak, hanem egyét, Liszkay Gáborét, aki Orbán mellett maradt a vérzivataros gecinapok alatt is, és hűségét most jutalmazzák. A birodalom sokrétű, Liszkaynak hetekbe telne végigjárni a szerkesztőségeket, ha egyszer elmenne a saját Meet The  Plebs turnéjára, de persze nem fog, mert minek, azért van a központi csúcsszerv, hogy onnan elég legyen kiadni az ukázt, a témát, a narratívát, és máris mindenki azt mondja, amit kell neki. Ez bizonyos mértékig eddig is így volt, de a decentralizált struktúrába alapvetően bele van kódolva az esetleges renitenskedések átcsúszása (meghekkelt Orbán-interjú), az meg kinek hiányzik.

A portfólióban vannak olyan ékkövek, mint a Ripost vagy a 888, esetleg a Lokál, amiket a haverok, Ómolnár meg Habony gründolt, de jelentős részük nem így került be az első NER-körbe, a Vajnákhoz, Mészárosokhoz, Pecinákhoz, hanem felvásárolták őket. A tranzakciókat a G7.hu szedte össze, és ennek alapján jutottak a 30 milliárdos következtetésre. A legnagylelkűbb Mészáros Lőrinc volt, ő 

  • a 9,89 milliárdot érő Opus Presst (Médiaworks - Világgazdaság, Nemzeti Sport, Vasárnap Reggel, megyei lapok), adta oda a KESMÁ-nak;
  • továbbá az Andy Vajnától egy huszárvágással megvett Lapcomot 6,16 milliárd értékben;
  • végül a frissen vásárolt Inform Médiát 10,41 milliárdért

Ehhez képest aprópénz  Szemerey Tamás és Matolcsy Ádám origója a maga  3,69 milliárdos becsült értékével, Schmidt Mária 240 millió forintot érő Figyelője, Liszkay saját, 100-150 milliós hozzájárulása a Magyar Idők képében, Andy Vaja Retro rádiója (41 millió), Szíjj László helyi rádiókból álló portfóliója (10-30 millió) meg az apró ( Déli Szó, szegedma.hu, Loká Extra, Ripost, stb.), melyek összértékét talán soha nem tudjuk majd meg, de cakkpakk az egész kis csomag 30 milliárd forint értékű (meg az apró ). 

Tanulság? Nincs.

(via)

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!