Sámuel, Hajna
18 °C
29 °C
Index - In English In English Eng

A közmédia 90 millió forintot szán arra, hogy megtudja: hogyan befolyásolja a közvéleményt

2018.12.27. 13:22

Hogy miért pont most érdekli Papp "hírhamisító" Dániel megbízott vezérigazgatót, hogy amit a közmédia csatornái közvetítenek, az milyen hatással van a befogadókra, nem tudni, mindenesetre az uniós közbeszerzési lapban megjelent kiírás szerint 90 millió forintot szánnak a 

tartalomszolgáltatást támogató közvéleménykutatásokra,

ráadásul az egy évre szóló keretmegállapodás további egy évvel meghosszabbítható.

A vizsgálat célja, hogy megtudják, mennyien is nézik, hallgatják a műsoraikat, mekkora azok befolyása a közvéleményre határon innen és túl, és ha minden igaz, még a zenei ízlés kutatására is kiterjed.

A konkrét célok:

Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.

A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.

Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.

Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.

A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.

A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).

A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.

A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.

Ha valaki elvégezné a melót 90-ért, január 9-ig lehet jelentkezni. (via)