Alfréd
-7 °C
2 °C

109 helyreigazítási pert vesztett tavaly a kormánymédia

2019.02.07. 13:30

A Fővárosi Törvényszéktől kikért adatok szerint 2018-ban összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2, írja az Átlátszó

x

Közadatigénylésben kérték ki a Fővárosi Törvényszéktől, hogy tavaly a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2, vagyis a kormánymédiához sorolható lapok, portálok és tévék ellen hány darab sajtó-helyreigazítási kereset érkezett, és hány ilyen pert vesztettek el részben vagy egészben ezek a szerkesztőségek.

Összehasonlításképpen kikérték a független médiumok adatait is. A bíróságtól kapott adatok szerint a 444, az Index, a (választás után bezárt) Magyar Nemzet, az RTL Klub és az Átlátszó összesen 14 helyreigazítási pert vesztett el tavaly részben vagy egészben. Az Átlátszó cikke hozzáteszi, hogy közös ezekben a perekben, hogy a helyreigazítani kért, sok pontból álló kérelmeknek csak kis részben, tipikusan nem a cikkek érdemi állításaival kapcsolatban adott helyt a bíróság.

Vagyis a közpénzekkel bőségesen támogatott kormánymédia majdnem nyolcszor annyi helyreigazítási pert vesztett 2018-ban, mint a független szerkesztőségek. Ráadásul a kormányközeli média statisztikái egy év alatt jelentősen romlottak: 2017-ben összesen 53 helyreigazítási pert vesztettek, 2018-ban már ennek bő dupláját.

Arról, hogy a Fidesz és sajtója hogyan használja ki a területen tátongó joghézagot, hogy a választások megnyerésének fényében mennyire nem számított néhány millió forint perköltség és pár apró betűvel beismert hazugság ebben a cikkben írtunk hosszabban.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!