Menyhért, Mirjam
17 °C
28 °C
Index - In English In English Eng

Hazudott a Híradó Hadházy Ákosról

2019.02.11. 13:29

A Fővárosi Törvényszék jogerősen kimondta a hirado.hu 2017 januárjában közölt, Hadházy Ákos családjának lejáratását célzó cikkéről, hogy hazugság volt, írja a 444. Ezért egyrészt helyreigazítást kell közölniük, másrészt a perköltségen kívül 300-300 ezer forint sérelemdíjat fizetniük a politikusnak és édesapjának.

A hirado.hu többek között arról hazudott, hogy Hadházy Ákos és Árpád földmutyiban érintettek, strómanok nevére szerzett földeket hamis szerződésekkel Twickel György kezére juttatnak, és hogy Hadházy Árpád az állami földekkel való trükközések egyik központi alakja Tolna megyében, aki kétes szerződéseket hagyott jóvá. Az sem volt igaz, hogy mindezt Hadházy Árpád a helyi agrárkamara elnöki tisztségét kihasználva végezte.

Az az állítás is hazugság volt, mely szerint Hadházy Ákos antikorrupciós tevékenysége csak a figyelem elterelésére szolgál az apja ügyeiről. (A "Földmutyiban érintettek Hadházyék" című cikknek csak ezt a más oldalra kikerült másolatát tudjuk linkelni, a jelek szerint a TV2 és a Ripost információira alapozott híradás volt.)

2018-ban egyébként összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a kormánymédia, vagyis a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2. Ez majdnem nyolcszor annyi, mint amennyit a független szerkesztőségek vesztettek. 

Arról, hogy a Fidesz és sajtója hogyan használja ki a területen tátongó joghézagot, hogy a választások megnyerésének fényében mennyire nem számított néhány millió forint perköltség és pár apró betűvel beismert hazugság, ebben a cikkben írtunk hosszabban.