Bernát, Felícia
13 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Elérhetetlenné vált a VS.hu archívuma

2019.04.12. 12:03
Előzmény (1)

Végleg eltűnt a netről a jó ideig függetlennek hitt hírportál, a VS.hu minden nyoma, így azoknak a cikkeknek az archívuma is, amelyet a portál indulása és a szerkesztőség botrányos szétesése között hoztak létre remek újságírók. És hogy a helyzet még megalázóbb legyen, a VS.hu cím most már automatikusan átirányít a kormánypropaganda legsötétebb vermére, az Origóra - vette észre a 24.hu.

A régóta takaréklángon üzemelő portál nem sokkal az után szűnt meg, hogy több száz másik kormánypárti médiatermékkel együtt beléptek a kormánypropaganda médiaholdingjába, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványba (KESMA). De a tulajdonos a portál megszűnése után még azt ígérte, az archívum elérhető marad. A lap lekapcsolását azzal indokolták a munkatársaknak, hogy a jövőben a hírportálok piacán egyetlen termékre, az Origóra szeretnének koncentrálni.

A portál legsikeresebb másfél éve, 2014 közepétől pont az Origónál felmondott újságírók közül jó néhánynak és más tapasztalt szerzőknek volt köszönhető, hogy aztán 2016 áprilisában kiderüljön, a Matolcsy György-féle Magyar Nemzeti Bank alapítványai több mint félmilliárd forinttal támogatták a kiadó New Wave Production Kft.-t. A cégről addigra az is egyértelművé vált, hogy csehországi tulajdonosain keresztül valójában Szemerey Tamás, Matolcsy György unokaöccse érdekeltségeihez tartozik.

A független médiumoktól érkezett újságírók a nagy összegű támogatás napvilágra kerülése után nem kívántak tovább dolgozni a portálnak, néhány nap alatt 12 újságíró távozott, köztük Lebhardt Olivér főszerkesztő is.

Ne maradjon le semmiről!