István, Vajk
18 °C
33 °C
Index - In English In English Eng

Az RTL nem eladó, hiába mennek rajta állami hirdetések

10351451 d355dbc82edf4c48d842b4113f751033 o
2019.06.03. 16:50
Az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella a ma reggeli sajtóeseményen nemcsak a terjesztési díj emeléséről beszélt, hanem az állami reklámköltésről és a cég valós bevételéről is.

Ami a reklámköltést illeti, a kormány tavaly decembere óta hirdet az RTL-en, és öt hónap alatt 800 millió forint értékben kerültek hirdetések a piacvezető kertévére.

Vidus Gabriella szerint az ezt megelőző négy évben nem azért nem voltak állami hirdetések az RTL-en, mert nem kértek belőlük, hanem azért, mert senki nem kereste meg őket velük. Az első ilyen hirdetés a Családok éve-kampány volt, ami a teljes magyar sajtó figyelmét elkerülte, és csak akkor figyeltek/figyeltünk fel rájuk, amikor már a második futott. Az Index kérdésere Vidus Gabriella kijelentette, hogy a kampányok befogadásáról nem Luxemburgban, hanem Budapesten döntöttek, megjelenésük pedig nem azt jelenti, hogy az RTL közeledne a NER-hez.

Az RTL nem eladó, nem is állnak érte sorba. A kampányokat nem válogatás nélkül fogadjuk be, egyet idén is visszadobtunk.

A másik, amit a vezérigazgató helyre kívánt tenni, az a kormánysajtóban hétvégén megjelent, lejárató jellegű információ, miszerint "hatalmasat bukott az RTL", ami az Origóról indulva az M1 Híradóig minden fontosnak tartott NER/KESMA felületet bejárt. Vidus Gabriella a Média1 kérdésére elmondta, hogy

  • jogi útra terelik a dolgot, mert a cikk valótlanságot tartalmazott, ráadásul olyat, amiért az Origót már egyszer elmarasztalta a bíróság - igaz, a helyreigazítást nem hozták még le,
  • a cikkekben összemosnak adatokat, így az olvasó azt hiheti, hogy az RTL Magyarország veszteséges, ami nem igaz, hiszen 8,3 millió eurós EBITDA eredményről számoltak be (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény),
  • az M-RTL Zrt., ami az RTL Magyarország része, valóban veszteséges, de ez olyan kijelentés, mintha a TV2 Csoport eredményét csak a TV2 anyacsatorna számai alapján értékelnénk.