Simon, Szimonetta
-1 °C
15 °C

Új szereplők a médiás csúcsvezetők között, de az élen változatlanul az RTL-vezér áll

2020.05.29. 13:56 Módosítva: 2020.05.29. 14:25

A Marketing&Média 2008 óta állítja össze a médiaiparág szempontjából legmeghatározóbb szereplők listáját. A rangsorban hagyományosan és természetesen médiatulajdonosok, médiavállalatok első emberei, ügynökségi vezetők vagy éppen nagyvállalatok marketingigazgatói szerepelnek, mert ők befolyásolják az iparág működését A Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban nevű rangsort a lap szerkesztőbizottsága és szerkesztőségének tagjai állítják össze szavazással, és szokott lenni hozzá egy díjátadó gála is, de ez idén a járvány miatt elmaradt, maradt a lényeg, a lista maga.

Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban 

  1. Vidus Gabriella (RTL Magyarország)
  2. Vaszily Miklós (TV2 Csoport, Indamédia)
  3. Gulyás János (Wavemaker/MRSZ)
  4. Guttengéber Csaba (Atmedia)
  5. Pavel Stanchev (TV2 Csoport)
  6. Kolosi Péter (RTL Magyarország)
  7. Varga Zoltán (Central Médiacsoport)
  8. Rékasi Tibor (Magyar Telekom)
  9. Balásy Gyula (Lounge Group)
  10. Somlói Zsolt (Mindshare)

Az ötvenes listát a koronavírus hatása még nem érte el, de a szereplők közel egyharmada így is kicserélődött. Ennek okai összetettek, személycserék a telekom- és kiadóvállalatoknál, illetve az, hogy több, korábban magánszemélyek tulajdonában álló kormányközeli médium is a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz került. Ami a trendeket illeti, idén erősödtek a kereskedelmi televíziók, újra felbukkantak a főszerkesztők, és továbbra is sok a telekommunikációs vezető.

A toplista első helyezettje a tavalyi évhez hasonlóan Vidus Gabriella, az RTL Klub vezérigazgatója, a második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke, a harmadik helyre pedig Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője került. Az első tízben az RTL és a TV2 képviselteti magát 2-2 fővel, ez jól jelzi a kereskedelmi tévék erősödését. Az RTL-vezérek dominanciája nem új keletű: az eddigi rangsorokban egyetlen alkalom kivételével mindig az ő első emberük vezette a listát (a kivételt a 2018-as év jelentette, amikor Andy Vajna, a TV2 Csoport, a Rádió 1 és a Lapcom akkori tulajdonosa végzett az első helyen).

A Marketing&Média szerint az első helyre nagy esélyes volt Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke is, különösen úgy, hogy bevásárolta magát az IndaMedia Csoportba. A harmadik helyezett Gulyás János a Wavemaker Hungary ügyvezetése mellett a Magyar Reklámszövetség elnöke is, a dobogóhoz ez sem volt elhanyagolható. Idén az első tízbe három új szereplő került: Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója, Balásy Gyula és Somlói Zsolt.

Ami a főszerkesztők erősödését illeti, Dull Szabolcs 2019 decembere óta az Index főszerkesztője, de egyből a lista 16. helyén debütált. Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője a 45., Pető Péter, a 24.hu-t 2019 nyara óta vezető főszerkesztő pedig a 48. Rajtuk kívül van még egy tartalmi területen dolgozó szakember a Top 50-ben, méghozzá Kotroczó Róbert, az RTL Magyarország hírigazgatója.

Tovább érdekességek:

  • A Vodafone–UPC-fúzió eléggé felkavarta a toplistát: az új vezérigazgató, Amanda Nelson tizenötödikként debütált.
  • Tombor András és Habony Árpád tavaly még rendelkezett médiaipari érdekeltséggel, idén viszont már nem, így lekerültek a listáról.
  • Öt olyan médiapiaci szereplő van, akik 2008 óta minden top 50-es listán rajta vannak: Vidus Gabriella (RTL Klub), Kolosi Péter (RTL Klub), Somlói Zsolt (Mindshare), Málnay B. Levente (AMC Networks International) és Jonathan Cooper (OMG).

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a 2020. május 28-án megjelenő Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.

Soha nem látott fejlesztések, vagy hatalomátvétel?

Vannak, akiknek már nincsenek kérdéseik,
És vannak, akik az Indexet olvassák!
Támogasd te is a független újságírást, hogy ebben a nehéz helyzetben is tovább dolgozhassunk! Kattints ide!