Eufrozina, Kende
14 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Már a második balti állam tiltja ki az orosz propagandatévét

000 16U19O
2020.07.08. 19:53

Litvánia csütörtöki hatállyal betiltotta az RT nevű, korábban Russia Today néven futó hírcsatornát, ezzel pedig Lettország után a második balti ország lett, ahol a gyakran propagandaeszközként használt tévébirodalom különböző csatornáit nem adják majd a tévék.

A litván rádió- és televízióbizottság az ország külügyminisztériumának javaslatára döntött így. A külügyminisztérium azzal indokolta a betiltást, hogy az RT tévét állítólagosan uraló Dmitrij Kiszeljov rajta van az Európai Unió feketelistáján, mert feltételezhetően szerepet játszott a propagandában, amely elősegítette, hogy Oroszország bekebelezze 2014-ben a Krímet, írja az MTI.

A tilalom az RT öt csatornájára vonatkozik, ezek az RT, az RT HD, az RT spanyol nyelvű adása, az RT Dokumentum és az RT Dokumentum HD.

Lettország saját tilalmát ugyanazzal az érvvel indokolta, mint most Litvánia, egyúttal arra buzdította az összes EU-tagállamot, hogy kövesse példáját.

Az RT adását a Baltikumban – Litvániában, Lettországban és Észtországban – a Kreml propagandacsatornájának tartják, amely megpróbálja befolyásolni a térség jelentős orosz kisebbségének gondolkodását.

Borítókép: Az RT stúdiója 2018-ban. Yuri Kadobnov / AFP.